dagens tips

dagens osttips: för några månader sedan hade inte vår familj uppfunnit detta, men nu är det en stor succé. Är du som mig, älskar att käka OST, så är detta en utmärkt idé. Vi har dock inte så många osthyvlar och istället för att man ska diska dem efter VARJE GÅNG (vi har tre) så kan man återanvända. Vi brukar köra så att osten ligger i en liten plastpåse i kylskåpet med en hyvel. MYCKET SMART! För er som har en liten box som förvaringssätt så fungerar det för er också. Bara att lägga in hyveln. Är det inte för smart?

dagens sminktips: jag älskar smink i alla former och kan med glädje rekommendera "nivea beauty". Det passar perfekt på ansiktet - är gjort för unga kvinnor som tycker om att använda smink men dock inte vill spendera så mycket pengar på det, men ack så bra det är :) Mycket behändligt, finns i många former och till en bra kostnad - ett bra köp!

dagens hårtips: mitt hår liknar ankskit för tillfället. jag vet inte riktigt vilket ljushetsläge det ligger på längre och inte själva tonen heller för den delen, inte heller gillar jag den lilla utväxten som börjar dyka upp i mitt s.k. brun/blonda hår. jag tycker om brunetter, jag tycker om blondiner. Vad är detta? I alla fall tänker jag lagom till påsk - bli blondin igen! Trivs ändå bättre som det, nackdelen är ju att detta måste ske succesivt. Det går inte bara att bli blond på direkten - tålamod! Det krävs.

dagens sociala kompetens: Åh vad jag älskar att få sms, särskilt när man vaknar upp på morgonen och ser "1 oläst sms" eller varför inte flera? Det är också mycket trevligt när människor hejar på en på staden, man blir så mycket gladare i hjärtat, annars tänker man bara "men vilken surfis" och går vidare. Jag själv hejar på vem det än är om jag möter någon, tycker om det och gör det av en ren slump egentligen. Gör så ni också!

dagens tvtips: vad kan bli bättre än en onsdagskväll klockan 21.oo på kanal 5. Jag tror faktiskt inte att ETT program kan vara bättre. Dessa tar ALLT. Usch vad jag längtar till nästa avsnitt, man blir helt inne i serien. Det är också det som är syftet med regissörens manus egentligen...


/mer tips kommer inom kort. ska bli seriös nu har jag tänkt.
har ni tillägg skriv de gärna, ska försöka att svara såååå mycket bättre än vad jag brukar :P


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0