dagens tips

oj oj, har vaknat idag, hunnit med att cykla och lämna tillbaka filmen och även ätit frukost.
ska idag hinna med att städa (dammsuga) titta på film med min lillebror - lovat - och kanske hänga tvätt, göra mat, åka in till staden (till min farmor) men även köpa presenter till pappa!
okej vad ska man då börja med?

jag tror att det blir "blue crush" den gillar både min lillebror och jag eftersom han älskar SURFING och jag tycker om kärleken - bra att komplettera! MEN jag är även sugen på "ett päron till farsa" ;) haha.
ute är det inte vackert väder om jag ska vara ärlig. inget regn - men bra nära!

dagens tips:
Är det såhär dåligt väder måste man ha någonting att göra inomhus. HELT KLART!

1. Att sitta och äta godis är ingen dum idé men hur kul är det att bara sitta på en pinne? Köp dig ett par tidningar till godiset - eller varför inte en hel bok, (det finns så bra och billiga pocketböcker som jag skrivit om tidigare) unna dig själv något trevligt!
2. Har du syskon är sällskapsspel en underbar sak att fördriva tiden med. De kan vara väldigt dyra men framförallt så håller de i längden. Själv har vi massvis med spel eftersom mina föräldrar envisas med att köpa dem hela tiden! MEN inte mig emot - jag älskar spel! Favoriter? Fotbollsmonopol, Jägersro och så det kan låta! Köp dem IDAG!
3. Hatar du verkligen att städa och damma och allt vad det heter när vädret utanför skiner som ljuset själv passa då på att göra det en sådan här dag. Ta bort det värsta och du kommer att känna dig som en ny och glad människa innan dagen är över. Du har absolut inte gått miste om någon sol eller någonting. Detta måste göras och det är bara du själv som kan bestämma tid, rum och när!
4. Piano och sång, Ta fram ditt bästa instrument och sätt dig ner och spela - sjung till och du känner dig redan piggare! Är du ingen höjdare på att spela eller sjunga? Sätt på dig mp3:n, radion, musikvideor eller vad som helst och du mimar till - ingen dum idé faktiskt.
5. Möblera om. Är du som mig och klarar inte av att bo i "samma" rum mer än en månad, varför bara inte möblera om? Det räcker om du bara vill styra ett bord och byta plats med den där hyllan. Rummet får en helt ny atmosfär.

Ta åt er nu mina damer och herrar.


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0