det är nu dags

tidens stund är inne
JAG MÅSTE PAAACKA!
Snälla, ni får allt jag äger om ni hjälper mig? haha, eller inte. men bra nära faktiskt.

idag denna morgon började dagen så otroligt bra:
i detalj:
jag vaknar 5.44 av att mobilen tjuter och solen skiner - alla tiders, för jag var faktiskt pigg.
sätter mig och blir lockad i håret - eller VÅGAD - av min kära vågtång som jag investerade i förra året!
klockan tio över sju har jag hunnit sminka mig och locka mig och är liksom klar -
bussen gick tio över åtta - kul liv!

i alla fall äter jag frukost i godan ro så att säga :P
sedan skulle jag klippa naglarna - jaha, vad händer, jag tappar ner nagelklipparen, och inte vart som helst - UTAN I TOALETTEN! jag står och skriker och min lillebror undrar vad som händer.
jag vägrar ta upp den och istället tvingar jag honom (som är åtta år) att ta upp den. han var modig och sa att han självklart skulle göra det och tillade så vackert "du är en tönt malin". jag gick och hämtade engångshandskar - så bar det iväg mot toaletten. han tog så snällt upp den kära klipparen och jag skrek av äcklighet bredvid - vilket INTE gjorde saken mycket lättare :P haha. det var den incidenten!

sedan kom jag till skolan - och det var otroligt mysigt i bussen som en liten reunion från grundskolan - alla brudar satt samlade - i alla fall jag dokumenterade själva bussresan och tänkte "detta är tvåans avslutning" chauffören kom med på en bild han med, knäppte fram i bussen och på sidorna. till skolan det bär och jag skulle självklart lägga in en sak på datorn - fick hjälp av lärarna (som egentligen tagit sommarlov vid det här laget, men så snälla som de är hjälper de mig med den där underbara disketten - daaah vad arg jag är på den nu, den ska SLÄNGAS).

klockan halv tio anländer vi i rum 3** och försonades där som klass - ca 15 st var där utav ursprungliga 24 haha, vilket bevisar att vi är en väldigt ambitiös klass. fick glass (strutar eller båtar) av våra lärare och pratade tillsammans om saker som händer i sommaren (är det inte samma visa varje år? haha, jag tycker det är mysigt i alla fall, det får mig att tänka tillbaka på grundskolan) :D klockan 10.oo var det klart och halv elva började själva "avslutningen" i aulan. det var den kortaste jag någonsin varit med om - men ändå skön, två låtar spelades - ett tal - en låt tillsammans: "den blomstertid nu kommer". frid och fröjd "sommmaarrrloooov" och det var det. alla rusar ut - beredda att käka i matsalen. ja faktiskt, förvånande men vi fick mat - till och med på avslutningsdagen? har aldrig hänt :P haha.

efter det (oj förlåt - vi åt kycklingsallad, men det fanns även pannkaksrester, jag blandade som vanligt men dock INTE SAMTIDIGT i munnen uugh) gick jag ner mot staden för att investera i linsvätska, man köper nya stup i kvarten - haha (kan bero på att bror och jag delar), snackar med några människor i stan och sedan upp till skolan igen, klockan tolv. på pricken. går till emma och vi går tillsammans mot aulan, där det skriks - för fulla muggar och ja, det var treorna som höjde sina röster. de tar nämligen studenten (nähä?) imorgon så därmed får de ha en s k "nolavision" i aulan, där klasserna gör varsitt bidrag och sedan koras vinnarna ut. denna sak var slut vid halv tre och så var min tid som tvåa i skolan över.

fick skjuts av en polare/kompis (you name it) hem och sedan tog jag mig lite godis och kakor för att fira denna avslutning! inte illa för fem öre. kött och potatis med sås blev middagen och sedan åkte pappa och jag o köpte korv alldeles nyss, på ok, vilken mack alltså :P haha. har allting till hands till klockan 22.oo KAN DET BLI BÄTTRE? hahaha, nu sitter man här redo för att fixa frillan på en kompis (dvs samme vän) som sedan ska ut ikväll, han tar studenten imorgon!

men jag ska även packa - PACKA? Hööömm, när jag kommit såhär långt inser jag att jag måste ändå köpa den där neccesären på wedins.. illa. men jaa, varför inte? rosa är den i alla fall :D eller vi får se om jag känner att ekonomin flödar över köper jag den, annars använder jag min björn borg - svarta! den fungerar bra den med :D passar bra till björn borg sminkväskan som är silver..
olala.

nog om detta och jag känner att jag kan skriva som en människa igen - nåde den som suddar detta!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Trevlig resa!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-06-09 @ 10:27:03
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Malin

tack så jättemycket sophie ;)

2006-06-09 @ 20:23:40
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0