Tips a la Malin

Det är söndag - vad i hela fridens namn ska man hitta på? Lugn, här kommer värdefulla tips.

Ut i naturen människa!
- Det är sommar, varför inte vara utomhus. Kanske kan du hänga tvätt (kul?), rensa ogräs (otroligt kul?), gunga (höjdare P:), spela fotboll med vänner, syskon, föräldrar, etc, gå en promenad och filosofera - köpa glass, träffa andra som tänker samma som dig och skratta, ha trevligt och uppskatta den sociala kompetensen, plocka blommor (alltid en hit!), upptäck nya bekantskaper - ring på hos en människa du aldrig pratat med förut rätt som det är kan det vara kompisen/mannen/kvinnan i ditt liv!, städa bilen (otroligt tråkigt, otroligt värdefullt!)... etc...

Eller så gör du som Mig, eller som Jag har gjort idag...
Klivit upp och som vanligt ätit en god frukost (bra start på dagen)
Lagt mig på altanen - inte så otroligt mycket sol - men skönt i skuggan ändå! Värmen är skön!
Där låg jag med min samling "veckorevyn" (jag veeeet, jag har faktiskt städat bort nummer från 90-talet och en bra bit in på 2oootalet också, min mor frågade om hon skulle slänga påsarna och jag svarade med "DET SKULLE ALDRIG FALLA MIG IN", det hela slutade med att det står flera ikea-stora-påsar utanför mitt rum -hööm, ska fixa det där SNART) och min boko "en shopaholics bekännelser" och Fika (muffins och liknande - godis och allt!) Mycket trevligt :)
Sedan insåg jag att jag vill inte sitta här något mer (trots att det var mysigt under filten)
Jag gick upp till mitt rum - hämtade "legally blonde", "kärleken checkar in (med tanke på att jag somnade och hann inte se klart filmen igårkväll), boxen med skärgårdsdoktorn och slog mig till rätta nere i soffan.
Hämtade lite gott att äta till och även en cosmopolitan - juli numret!
Och OJJ så härligt det var.

NU ska jag återgå till min kära box (har kommit några avsnitt på vägen) sedan ska jag laga middag.

Missa INTE summerland idag. (själv har jag spelat in de flesta så det skulle inte göra något om jag missade detta - MEN JAG KOMMER INTE GÖRA DET - jag sitter bänkad ändå - tvgirl som man är.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra tips, ska snart ut och springa i skogen :)

2006-06-25 @ 17:57:55
URL: http://sofiaoutandabout.blogg.se
Postat av: Malin

Det tycker jag ;) Braa Sofia - det gör jag ALDRIG! :D

2006-06-25 @ 20:58:50
URL: http://maaaliiin.blogg.se
Postat av: Heléne

Jag har också slängt en massa gamla tidiningar.. Typ Elle och sånt från jag vet inte hur länge.. Kändes riktigt bra!

2006-06-26 @ 16:38:04
URL: http://twinkle.blogg.se
Postat av: Malin

Heléne: Men precis! man känner sig som en ny människa och helt plötsligt får man köpa MASSOR ;) idag köpte jag elle - yeaaah! ska läsa den strax ;)

2006-06-26 @ 21:43:27
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0