botten upp - gummi tupp

dagen i all ära;
viktor, victor, malin och emil åker raka spåret för att köpa en cross och klockan är 12.15 på dagen.
vi kommer hem och fixar väldigt mycket, bla lämnar tillbaka släpvagn, tankar, kör runt hundra ggr i området och bara liksom lever.
hämtar lina - at school och klockan är 14.14
åker norrut
hem till lina för att hämta hennes coola grejer, går runt och läser tidningar
hem till malin för att hämta mina grejer,
och sedan bär det iväg
med westlife på i högsta hugg ( i alla fall 30 sek totalt på skivans gång, eftersom JAG fick inte som jag ville) så levde vi livet.
det blev sedan aqua, och ja, alla möjliga låtar. :P
vi hade riktigt skoj!
väl i umeå parkerar vi i hamnen, och grabbarna går för att lägga i pengar ;P vi bara satt kvar
(världens lyxigaste bil åkte vi också - för den delen, lina och jag var helt fascinerade av alla saker som fanns att göra uppåt väggarna, massage och - håll i hatten - TVÅ sminkspeglar, vi fick varsinn medan det guppade på efter vägens asfalt :P)
sedan gick vi upp mot city och shoppade loss
klockan var nu fyra
lina köpte utekläder, grabbarna köpte kläder och sådant och jag köpte:
- lila polotröja, med puffärm
- hårspännen gånger 1000
- guld örhängen
- VÄRLDENS SNYGGASTE GULDVÄSKA (kommer bild på senare)
- guld och svart tubtopp - kvällens?
- lila lång linne
- isadoras nya kvartett - lila och guld - ögonskuggor
- lila nagellack - isadora
- fyra par till hårspännen

yess. i alla fall klockan blev sex och vi träffades igen (de ville inte följa med oss på damaffärerna, konstigt nog.)
de hade bokat bord på olearys klockan åtta och innan dess tyckte dem att det var en bra idé att checka läget var "corona" ligger och ja, vi höll med,
i en och en halvtimme letade vi, efter att ha tryckt in på själva "vägvisaren" :P och ja, efter att ha frågat en mängd olika människor efter beskrivning så hittade vi tillslut stället ;P
haha, otroligt! men braa, då visste vi
tillrågapåallt, hann vi inte göra oss klara för kvällen utan vi fick gå och äta som vi var
förrätt - popcorn
jag åt jordens absolut godast kycklingfile till ceasardressing/sallad, det var så gott och jag blev så djuriskt mätt att jag inte orkade ställa mig upp inom en halvtimme
de andra åt någon slags hamburgertallrik som såg riktigt gott ut det med ;)
efterrätt
sedan så klockan blev halvtio-tio och vi var absolut tvungna att åka till statoil (tack mor för att du gav mig icakortet) och vi köpte upp oss på lite tuggummin, och liknande
efter det skulle vi byta om och det var bara till att göra det i bilen - i mörkret.
men jag tror att det gav resultat ändå,
vi hade trots allt speglarna och allt som gick att sminka sig i men vart i hela fridens dagar skulle vi hitta ett uttag till plattången?
åkte runt och gled i hela umeå (gled=20-30km/h och vi hade alltid en människa bakom som slickade oss i arslet) men inget gav resultat
busstationen? det var stängt
till slut kom viktor på idén, och jag vågar inte skriva det här, haha, men det var det absolut roligaste stället som någonsin skulle kunna tänkas användas till en plattång, mamma höll på att skratta ihjäl sig och så också de andra som vi ringde till och berättade.
haha, SJUKT ÄR ORDET!
vi var klara - vi hade plattat hår och klänningen var på och allt liknande
nu gällde corona!
som om det var människor där? haha, vilket ställe alltså.
men sedan kom de fler och fler och det blev roligare.
jag ska inte skriva vad som hände där :D
haha
vi åkte hem runt halvtvå, efter att ha kört runt lite i umeå igen.
sedan var jag hemma kvart över två och det var skönt.
i sängen klockan 03.00

idag klev jag upp klockan 10.00 (kunde inte sova längre)
gick och handlade en massa gott och har nu vräkt i mig godis (3,90) köpte ett kg.
men det ska räcka till ikväll för min bror, köpte även dricka, ostbågar, en massa annat smått och gott och yoghurt, gurka ALLT man kan tänka sig!
han kommer bli glad, nu ska jag kila iväg och väcka honom ;) snart är det ju middag!

tack alla som medverkade i gårdagen. den var helt underbar och ja, jag tror att alla tyckte det också ;)
världens bästa/snällaste killar hade vi med oss. det är inte alla som har det så bra. det var kul!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0