Mitt 2007

Så började ett nytt år med nya galna äventyr. Jag och Victor spenderade en massa tid tillsammans, dagligen oftast. Januari månad gick snabbt förbi. Där hände det inte så mycket, men sedan kom vi in i februari. Då var det VM i åre. Hur kul som helst, verkligen. Att få stå där utanför i snöväder och höra kungen snacka där framme. Hur mycket människor som helst också. Faktiskt. Dock fick jag den härliga magsjukan och smittade ner victors mamma också men ändå. Vi överlevde den också. Åkte i backen och liknande. Skoj! Ssedan kom dagen. Den med ett stort D 22:a februari. Jag tog mitt efterlängtade körkort och varnu VUXEN! Det roligaste jag gjort och verkligen det bästa som hänt mig! Någonsin! I mars åkte vi på vårt sportlov hit ner till Uppsala och även en dag i Stockholm. Roligt! Och trevligt att träffa alla, absolut! Året bara gick och i april skulle projektarbetet vara inlämnat. Vilken pest och pina. Jag skrev om modehistoria och spelade in en kort filmsnutt om detta. Det var riktigt kul att visa hur modet påverkat människan under 1900talet. Det visade sig vara som så att mode återkommer med ca 20 års intervaller. Kul att veta ändå! ;) I maj var det bara trevligheter ändå. Aldrig förr har skolan vart så rolig att gå till och aldrig förr har man tagit tag i dagarna så mycket som man gjorde då. Allt var så kul. Aldrig plugg eller någonting sådant utan man träffade bara människor på dagarna. Så kommer vi då till studenten. Det bästa som någonting hänt mig (efter körkortet då) och jag var verkligen glad. Jordens härligaste dagar där omkring. Under sommaren jobbade jag på som vanligt på ica. Det var kul det med, dock träffade jag min käre pojkvän mycket mycket mindre. Jag badade EN gång, hemskt att skriva faktiskt... I augusti tog det jobbet slut och nu visste jag varken ut eller in. Då i september, två dagar innan min födelsedag, den17:e, fick jag en praktikplats på h&m. Jag hade aldrig vart gladare. Så otroligt kul! Bästa jobbet någonsin! Min födelsedag kom och jag fick min nya mobil, ipod ALLT! En helt underbar dag, dock jobbade jag så jag kom hem runt sju hemskt sent. Dagarna gick och Victor och jag åkte ner till Stockholm för att få en helg över till annat än bara jobb. Det var faktiskt riktigt kul att bara tänka på annat och att shoppa mycket :) Mamma fyllde år när vi var där nere också. I oktober visade det sig att min praktikplats helt plötsligt blev en anställning under vissa dagar. Och jag var gladare än gladast! Victor och jag umgicks och liknande. Allt var precis som vanligt. Sedan kommer vi då till den dagen jag åkte ner till Uppsala, youth 2007. Helt makalöst bra. Jag gillar allt sådant. Jag vet att det är så jag vill ha det. Därför kan jag inte få allt det andra, allt det där andra. Efter dessa dagar åkte jag hem och det tog slut mellan mig och Victor för att vi båda visste att vi var inte rätta för varandra. Så enkelt var det. Trots detta kunde jag ändå gå vidare, för att jag bad för det dagligen. Jag bad att jag inte ska gå in i väggen och jag bad över ALLT. "Gud, ge mig glädje" och vet ni vad: Jag klarade det. Jag fick glädje. Jag fick allt! Jag kunde faktiskt gå vidare, det som jag aldrig trodde, kunde jag göra. Tack Jesus för att du frälst mig, än en gång! Victor och jag har kontakt ändå, och det känns verkligen bra. Han är alltid bra i alla väder och kläder. En helt underbar man som kommer få en underbar kvinna i framtiden :) I alla fall bestämde jag mig att "jag ska flytta till Uppsala" Helt klart. Sista november var min sista dag som "praktikant"på h&m och det var sorgligt. Den helgen därpå var det ica jobb som gällde och sedan åkte jag ner till Uppsala i två veckor. Jag fick nu prova på hur det är i vardagen här nere, och det är galet bra! Vi gjorde pepparkakshus och allt sådant. Firade verkligen in julen. Så åkte jag hem och där jobbade jag två dagar på ica. Sedan blev det fem dagar om anställd på h&m. Ja, det var underbart kul att jobba i julruschen! Helt otroligt vad människor är som galningar! Dagen efter detta var det julafton och den firades som bäst med famlijen. Vad jag älskar min familj. De är verkligen bäst! Vi var hemma hos mormor och morfar. Sedan blev det annandagen och då åkte jag och min morbror ner, med flyttlasset. Nu sitter jag här, som en Uppsalabo, redo att möta värlen på nytt. Redo att möta 2008 med en öppen famn. Jag har det som bäst här och nu.

Vet ni en sak, jag har inte en endaste gång nämnt ordet LYCKLIG i texten. Var jag lycklig då? Vad menas det egentligen med att vara lycklig? Ja, inte vet jag, men en sak vet jag. Att nu, för första gången på länge, kan jag säga att jag är lycklig. Jag är verkligen LYCKLIG! Jag har allt jag behöver (nja kanske inte om man räknar till familjen så långt borta men ändå) och jag klarar mig. Jesus har hjälpt mig igenom allting. Jag behöver aldrig oroa mig för saker och ting. Allt känns perfekt. Jag är lycklig! Jag är fri att göra vad jag vill. Tack gode gud!

Nu får ni passa på att skriva frågor ni vill ha svar på. Jag svarar tydligen på allt i denna blogg, vilket gör att alla får reda på allting. Det är bara jag, jag är en sådan person, jag kanske bara är FÖÖÖR öppen!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0