Dagens ämne: You stupid girl

Jag ska aldrig mer göra så som jag har gjort, och jag vet att det jag gjorde var fel och jag vet verkligen att jag aldrig kommer att göra likadant igen, varför? Jo en sak är säkert: Det är inte värt det, det är det faktiskt inte. Jag ångrar ingenting egentligen men samtidigt ångrar jag ändå. Det trodde jag aldrig om mig själv, frestelsen var liksom för nära och ja, då slutar det på det sättet, helt enkelt. Jag får leva med det och tro på att Gud förlåter, som sagt det är inte DET jag ångrar i slutändan, tror jag?

Det finns så otroligt mycket som det står i bibeln men ingenting går upp emot hur mycket ordet KÄRLEK nämns, på alla dessa sätt. Det framförs såklart som positivt och det är vad det egentligen innebär. Jag älskar kärleken, kärlek till dina medmänniskor, kärlek till din familj, kärlek till dina närmaste osv. Men är du egentligen medveten om kärlek till tron, din egen tro?

Gud nämner att den som älskar andra visar omsorg och tålamod. Att vi ska älska våra medmänniskor så oerhört högt och att vi ska be för dem som om de vore våra egna barn etc. Det är det som gäller i slutändan. Tänk dig en stor skola, kanske din egen, där går flera tusen människor, tänk dig också att tjugofem av dessa studenter kommer till himmelen, vart tar de andra vägen? Kärleken som du är fylld av MÅSTE sträcka sig ut till fler av dessa, vi är alla inne på rätt spår, vi behöver fler kärleksspridare, vinn andras hjärtan för Jesus. Beskriv hur mycket han betyder för dig, hur mycket kärlek han har fyllt dig med och säg detta. Vittna på bussen, skolan, shoppingrundan vad som helst. Alla behöver höra detta. Vi ska vinna världen, vi ska INTE låta den gå under. Djävulen ska inte få segra. Än finns Hopp, hopp om något bättre. Ett starkt mål vi alla ska rikta oss mot.

Jag citerar från bibeln ifrån 1 kor 13:13 Tre saker kommer alltså alltid att vara viktiga: att tro på Jesus, att hålla fast vid hoppet om vår slutliga räddning och att visa kärlek mot våra medmänniskor. Men det allra viktigaste är att vi visar kärlek.

Idag ber vi för detta: Tack Gud för att du är stark och hjälper oss förmedla de nådegåvor du sänt ner till oss alla. Tack för att du genom vår tro bidrar med en massa kärlek och omsorg som vi ska berätta för andra. Tack för att kärleken är det som övervinner allt och tack för att vi alla är älskade, av den bästa, av Dig Jesus. Du är underbar och jag älskar dig! Jag älskar att sitta här och skriva och vittna. I Jesu Kristi namn, Amen.

Kommentarer
Postat av: Marre

Jag tror hellre på mig själv än att tro på Jesus.

Men att visa kärlek och respekt mot medmänniskor, självklart.

Och så tycker jag det här med himmel och helvete är bullshit.

2007-11-08 @ 23:35:50
URL: http://marregoeswild.blogg.se
Postat av: Johanna

malin du är en klippa och jag tycker sjukt mkt om dej!
AMEN för allt du skriver. såååbra!!

2007-11-09 @ 09:37:41
URL: http://johannasten.blogg.se
Postat av: MALIN

Marre: Ja alltså jag kan bara säga såhär: ALla har vi varsinn tro och jag hoppas att du ändrar uppfattning, verkligen, du ska med till himmelen! olala.

Johanna: Oh jag tycker sjukt mycket om dig, hoppas det gick bra på provet, mi måste messa och ringa mer mer mer, Amen säger jag med! Jag älskar detta, och jag älskar att läsa igenom allt! :D Love.

2007-11-09 @ 15:07:52
URL: http://maaaliiin.blogg.se
Postat av: hanna ädel

alla vill till himmelen, men få vill ju dö! Keep on Malin, tänk vilken fest det ska bli ovan där, pax för elgitarren, vilket instrument ska du spela? ;)

2007-11-10 @ 14:13:54
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0