Dagens ord

Jag har nu insett att allt jag skriver här i bloggen går in i människors hjärtan, allt om mode, mitt liv och allt vad som händer framöver. Nu ska jag verkligen ta mig tid att skriva lite verser från världens mest lästa bok: bibeln. Varför inte? OM jag vet att människor tar tid att läsa min blogg, då kan de lika gärna läsa detta och jag slår vad om att du finns där ute i cybervärlden och verkligen väntar på vad jag kommer skriva härnäst, eller inte. Jag kan ha fel! I alla fall finns det någon person som älskar dig över allt annat och hans namn är Jesus. Han är helt underbar och verkligen vill dig all frid, all lycka och hela ditt liv. Han älskar dig och dog för dina synder.

Igår när jag låg och skulle sova, ja visst det är tomt bredvid mig, MEN jag vet att Jesus alltid är med mig, i varje sekund, läste jag i bibeln och vips kom ett jättebra ord framför mina ögon. Detta ställe står i Johannes och ni alla som äger en bibel, ta gärna fram den och läs lite mer, det kan jag verkligen rekommendera! Johannes 3:3 "Men Jesus svarade: Jag försäkrar dig, att den som inte föds en gång till får aldrig uppleva vad det innebär att tillhöra Guds eget folk." Detta ord var verkligen som klippt och skuret för mig och medan jag läste detta kände jag verkligen att vad jag alltid velat göra är att vittna om mitt liv för andra, jag vill vinna andra för Jesus! Få dem alla att må hur bra som helst dagligen, det ska inte finnas onda saker. Och kom ihåg: det är inte världens värsta sak att synda, vi ALLA har gjort det, jag har gjort det, du har gjort det - utan det är världens värsta sak att inte inse att man syndat, att inte be om förlåtelse för sina synder. Inser du dem, be om förlåtelse. Jesus förlåter och älskar dig bara ännu mer! "Bed och du skall få, sök och du skall finna, bulta på och dörren skall öppnas för dig". He loves you.

Det blir genast mycket bättre och härligare när jag ber till honom och känner mig lycklig. För jag gör verkligen det Jag BLIR lycklig. Allt som har hänt den senaste veckan har varit förskräckligt, men trots detta är jag glad, jag BLIR glad av att ha en som verkligen älskar mig, som gör allt för mig. Jesus tack för att du tog mina synder på ditt kors. Tack för att du gav mig ett evigt liv och Tack för att du gör såsom du gjort till mig, till alla andra människor. ALLA är värda en andrachans, ALLA förtjänar att ta emot dig i sina hjärtan. Tack för att du hör bön, Amen. Och jag ska be för er alla. Alla!

Victoria och Johanna: Tänk vad underbart om vi tre skulle skaffa oss ett boende tillsammans. En fyra, hur snygg som helst, varsitt rum men ändå alltid veta att vi finns där för varandra varje dag.
Men visst jag har krav: ETT, ni kommer aldrig få låna mina kläder och liknande, haha, och TVÅ jag kommer bråka så djuriskt mycket med er två men ändå alltid vill jag att ni ska veta att jag älskar er, så otroligt mycket :D

Kommentarer
Postat av: Månsson

Med all respekt för din tro. Men kärleken till Jesus för mig har alltid varit lite för ensidig.

2007-11-07 @ 23:31:31
Postat av: vic

käraste du är allt för underbar!
och till dig månssson, jag tror att det är ensidaigheten som gör en så övertygad, man har honom och Jesus håller genom allt.
Bli hans vän, får du se själv!

2007-11-07 @ 23:42:21
URL: http://victoooria.blogg.se
Postat av: Johanna

hahah maalin du är för söööt. jaa en lägenhet vore inte helt fel inte! jag gillar dej hur mkt som helst! och snart kommer du till oss!! KÄLEK!!

2007-11-08 @ 14:03:05
URL: http://johannasten.blogg.se
Postat av: Malin

Bibeln ligger på 2:a plats, IKEA-katalogen är mer läst ;)

2007-11-08 @ 16:33:20
Postat av: MALIN

:):)

2007-11-09 @ 15:09:10
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0