Fredag i Uppsala

Ja, lite kort om resan och liknande:
Flyget gick 9.40, jag var i Stockholm Arlanda 10.15 efter en skräckflygning. Det var verkligen som på film. Jag har aldrig mått så illa av en flygtur. Jordens oväder gjorde att flygningen bestod helt och hållet av gupp och luftgropar, och då snackar vi STORA. Jag mådde så dåligt och tänkte verkligen "Jag spyr närsomhelst alltså". Gubben bredvid mig drog några djupa andetag och höll i sig hårt, likaså hela planet gjorde det. Hemskt! Precis när vi skulle landa åkte vi verkligen fram och tillbaka, upp och ner, mitt hår flög hit och dit, det var som en karusell, den värsta på gröna lund. Hemskt! Några stycken därbak skrek "tur att det är en bred landningsbana" och ja, jag kunde inte mer än att hålla med. När vi väl var på jorden igen hördes en lättnadssuck genom hela planet. Åh, äntligen!

Efter denna hemska färd blev det buss till Uppsala och sedan var jag framme. Hemma här runt 11.45 Det är nice verkligen! Sedan blev det bara hem och vända och ut på stan. Hittade en hel del massa snyggt som är värt att läggas in. Bytte några plagg också som jag insåg att jag inte kommer att använda. Ja, jag är nöjd nöjd nöjd, kvinnan här är mycket nöjd. Tack.

Kvällen slutade iallafall klockan 06.00 denna morgon och det var också då jag gick och lade mig, sov tre timmar och sedan upp igen. Trött trött trött. Men eftersom vi är elva inneboende här för tillfället är det full fart hela tiden, så jag tänkte passa på att sova nu mitt på dagen med tanke på att det blir en lååååång kväll ikväll också. Det gillas!

Har precis varit ute och tagit en promenad i det vackra vädret, snöat hela natten (jag är ett vittne, har ju sett allting i stort sett) och nu är det strålande sol, dock slaskigt. Men skönt var det och det är som sagt inte var dag jag kommer ut i friska luften när jag jobbar every day, men idag var det en sådan dag och det är det vi kallar: vardagslyx. Tack

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0