På stadiga klackar

image1521

Säga vad man vill men SNYGGT är ordet. Att ha strumpor i pumpsen är det allra senaste och sätt trenden redan nu, olala. Jag tycker att det är riktigt snyggt faktiskt, till ett par tunna strumpbyxor och en klänning/kjol. Låga söta strumpor finns i mängder hos lindex. Passa på och köööp upp dig på ett par. Och du, det är till och med 3 för 100 nu. Varför köpte jag ETT par för femtio? Det kan man fråga sig. Jo just det, jag hade en kvart kvar på lunchen, det var det ja!
På tal om lunch: igår var jag så trevlig och söt (trodde jag) som gick iväg för att köpa sunes jul på dvd hos åhlens. Jag pallrade mig neråt i kyla och frågade efter denna. EN hade de kvar och jag fick den. Gick till kassakön och stod där i tio minuter ungefär. Betalade "159:-" sa hon där i kassan och jag drog kortet. Gick iväg och uppåt gågatan, ringde mor och sa att jag precis köpt dvdn. "NEEEJ" svarade hon. Nähä? "Jag som precis skickat efter den på nätet" haha, jaha? Jag fick då gå tillbaka med denna, ställde mig i kön och stod där nu i en kvart. Stressad som jag var hade jag inte ätit (min lunch är 45 min PRICK). När jag hade tolv minuter kvar på min lunch hade jag precis lämnat tillbaka dvdn och pallrade mig i ruskig fart mot subway. Det enda rätta. Kom in och till min gladhet var det inte en kotte i kön. De kände igen mig, som vanligt, i personalen. Alla hälsade så glatt. "Heeeej, en grillat kycklingbröst, honeyandout, rostad! Fick jag med allt".. skrek jag nästan fram, jag var ju verkligen anfådd. Haha, de bara skrattade och nickade och sa JAA. Tack sa jag, samtalet fortsatte och vi pratade väder och vind. "Grönsaker?" "Sallad och gurka, tack" "Ja men då är det det gamla vanliga, det vet jag ju:P" haha, ja precis, de kommer ihåg mina ingredienser. "Inget annat förstås?" "Nej precis, inte en grej till :)" haha, de är så sköna, sedan kom jag till nästa grabb i kassan och han frågade vilken macka det var till den andre killen och han bara "grillat kycklingbröst" "Jaa men det borde jag förstås listat ut" Sedan skrattade vi båda. "Du är ensam här idag ser jag?" "Ja precis, det är lunch och jag har bråttom" Haha, ja du glade, i alla fall var det nu kanske 8 minuter kvar på min lunch? Och jag sprang nästan tillbaka till h&m satte mig där och käkade upp min macka 3 minuter tog det, sedan hann jag på toaletten och även dricka vatten och väl inne hade det precis gått 45 minuter. Jag berättade om min färd på stan och de andra tyckte synd om mig "Malin du STRESSAR för mycket" Och ja, jag kan inte mer än att hålla med, inte undra på att min kropp tar på sig allt. Jag stressar verkligen ALLA dagar, 7 dagar i veckan, jag har så mycket att hinna med att jag inte orkar ta itu med allt. Men skam den som ger sig!

Oj vad långt det blev. HAHA; förlåt!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja, det är faktiskt snyggt me strumpor i pumpsen.. Synd bara att min fötter inte klarar av pumps.. och klackar.. näe, det är inte min grej.. Känner mig dessutom som en jätte me klackar.. :P

2007-11-24 @ 23:27:21
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: MALIN

Sofie: haha, det är DU faktiskt inte ensam om ska jag be att få tala om (mycket om här och nu haha) men i alla fall tycker jag också att det känns jobbigt med klackar, men det går bra på bild :) Är 170 så jag blir ju 180 med klackar. olala, alla andra blir dvärgar, men ibland går det, vi flickor får lida :D

2007-11-24 @ 23:34:00
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0