Ingen Leona Lewis här inte

Jag skäms ihjäl. I förrgår när jag skulle boka tvättid springer jag nedför trappen till källaren och öppnar dörren sedan tänder ALLA lampor i hela våningen (det är så mörkt på kvällarna som ni alla vet). I allafall har jag precis satt in hörlurarna i öronen så jag hör ingenting annat än "Forgive me" med Lewis. Hur bra som helst. Den här kan jag tänker jag snabbt och sätter igång och sjunger för kung och fosterland. Stod jag still? Nejnej, jag dansar runt framåt och sjunger samtidigt.. "hope you will forgive me baby, I got.." blabla och sjunger och sjunger.. sedan märker jag att ena dörren till torkrummet står öppen!? Eh, vem i hela fridens dagar använder torkrummet och inte tvättrummet när det tvättas? Frågorna dräller upp i skallen och jag struntade i det för det enda jag hörde var ändå musiken i öronen. Och jag sjöng på. Till dess att jag kommer fram,.. nu kommer det pinsamma. Det visar sig alltså vara HELA SDTYRELSEN som har ÅRSMÖTE och har TÄNDA LJUS (ja, jag förstörde deras stämning när jag tände alla lampor på hela våningen) som sitter där innanför.. och ni förstår när jag kommer förbi dörren utanför och hela mitt hjärta stannar upp och man egentligen skäms ihjäl när man står där i dörren var det bara att le, vifta lite med handen och sjunka genom jorden.... Ja. De skrattade. Vad hade ni gjort?

Jag ska aldrig mer tvätta.

Kanske bättre än orginalet? Njet.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0