drivinglicense

Förresten, idag, precis idag, firar jag ett år med körkort. HURRA! Hur kan det ha gått så snabbt? Mamma och pappa är fortfarande oroliga när jag kör.. haha, det är jag med! Men ändå, jag har aldrig vart gladare under ett helt år. Jag tog det alltså runt klockan ett, så att ja, prick ett år då. Det känns underbart! Till alla er som inte har ett.. TA DET!

Och en grej till, idag på stan träffar jag på en man, en good-looking sådan med snygga skarpa brillor. Han frågar mig om jag tjänar ditt och datt över ett år och jag sa att jag precis har börjat jobba så jag vet inte så mycket ännu.. Han pratade på och sa att det gör inte så mycket..
"Är man över tjugo går det bra.."
"Stopp och belägg sa jag, jag är bara nitton.
"Vaaa, är duu?, nej men det var ju synd, annars hade du fått en resa här av mig, gratis.."
"VAA? Är du seriös? Vi spolar tillbaka, jag fyller tjugo i alla fall.."
"Tyvärr alltså, vi har en gräns.."
"Men om jag sträcker på mig då?"
"Nej, tyvärr, det går inte det heller.. Du ser äldre ut"
"Tack då.."

Sur och arg var jag när jag gick därifrån. 1. Varför kan jag inte bara hålla min stora trut och vara tyst om min ålder och istället spela med så långt det går?? Nej nej, jag pratar på med allt och alla och istället går miste om ditt&datt. 2. Jag gick precis miste om en resa till ett vackert land i en vecka, jag hade alltså fått den gratis tydligen.. vet ej mer. 3. Ibland undrar man varför inte mor kunde kläckt ut mig tidigare under året.. 4. Mina barn ska vara födda under första halvåret - jag har dock hört att det inte är så lätt att planera.. JOHODU!

Som om det inte var nog med det, en dm ifrån min högra axel kutar en duva förbi (kutar och kutar men den springer uppe i luften) Jag höll på att bli attackerad och såg det framför mig, stora rubriker "Kvinna medvetslös efter en attack av en kutande duva.." Jag säger då det.. Mycket är jag i alla fall med om

Kommentarer
Postat av: Karin

tack tack:)

2008-02-22 @ 14:37:22
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Jonas

Inget är gratis! Mannen med brillorna ville förmodligen att du skulle köpa en andelslägenhet i något soligt semesterparadis. =)

2008-02-22 @ 15:40:23
URL: http://www.kurry.se
Postat av: MALIN

Karin: haha, så lite så !

Jonas: haha, det tror jag med faktiskt, men jag menar.. tänk om det hade vart gratis? ;)

2008-02-22 @ 16:52:24
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0