Ibland kan jag vara en aningens... klantig

Jaao! Godmorgon! Det blev inget möte för mig idag. Jag hinner helt enkelt inte.. Jag försöker, men jag måste verkligen göra andra saker också. Det är helt annorlunda att bo själv, att jobba, att städa, att gå till möten, att ha "egen"tid och allt det där än att helt enkelt bo Hemma. Ni förstår säkert. Jag vill så gärna, men jag suger verkligen (får man säga så?) på att svara på mess, på att ringa upp, på att svara när det ringer (om jag inte har tid förstås) och allt det där.. Jag är kass rent ut sagt. Jag hoppas att ni en dag förlåter mig. En vacker dag!

Igår hände ju en liten hemsk sak. Jag ringer och ska berätta till mamma, pappa svarar..:
P- Hejhej!
M- Hej papsen, vad gör du?
P- Njae, vi sitter... bla bla,
snackar med pappa i typ tio min
M- Men du, får jag prata med mamma, en liten snabbis bara...
P- Ja, vänta lite då..
Mam- Hej gumman (okej, så glad lät hon inte men jag föreställer mig det) "JAA?" är mer realistiskt ja.
M- Du, mamma, det har hänt en liten... incident.
Mam- Jaha? Vad har hänt den här gången då?
M- Jo, du förstår, har ni garantin kvar på kameran?
Mam- Vad har du gjort Malin?
M- Men den bara.... flög... föll.. utan att jag gjorde någonting... från min garderob, högt upp
Mam- Föll?
M- Jaa...
Mam- Och detta vågar du inte säga till pappa?
M- PRECIS!
Mam- Hörru har vi garantin kvar? (till pappa) sedan hör man dem prata i bakgrunden, varför är man så barnslig ändå, det var ju givet att papsen skulle få reda på det.. haha, man kommer ju inte undan... men det har alltid vart så, vi går jämt till mamma, faktiskt. Jag ska byta. Nästa gång blir det pappa (okej, det blir ingen nästa gång)..
Sedan gick ändå samtalet bra..
M- Ja men det var ju ändå längesen nu...!
Mam- Vad var längesen?
M- Att jag inte hade sönder någonting. Mamma, ni ska ju vara stolt över mig!?
Mam- VI är så stolta så...
(Åh vad vackert det där lät också, kanske en liten överdrivning där sista frasen, men jag menar, det låter mer vackert! :)

Jahaja.. sedan kommer man till jobbet och jag berättar allt för A och han skrattar..
A- Jag säger ju det malin, du har ALLTID sönder någonting..
M- NÄHÄÄÄ. Jag som alltid är så försiktig..
A- HAHAHA; det var det dummaste jag hört..
M- Men Jag har ju blivit duktig nu.
A- Malin, jag tror att du är mer en kostnad för oss än en tillgång..! Haha, sedan skrattar han
M- MEN NÄÄÄÄ. haha, jag asgarvar. Nej då! Det tror jag inte.

Vadå... bara för att jag har haft sönder en fläkt för x antal hundrakronor (kanske tusen) och möjligtvis lyckades stänga ner en hel kassa och bara ropar på A för att han ska fixa det, så är jag väl ändå inte en kostnad? Okej, jag hade kanske sönder och rasade ner en massa galgar också. Men, jag försöker.. Jag säger ju att fläkten har fått lite nackspärr, och jag tror att de har gått på det.. Nästan.. Inte igår:
A- Malin eller J, kom hit ett tag. KOM?!
M- VI KOMMER! haha, här börjar jag fundera på vad jag har gjort den här gången och vi går in på lagret..
A- Malin, jag antar att det här är du.?
M- Hur kan du tro det? Jag spänner mina ögon som om det vore det dummaste jag hört...
A- Malin?
M- okej,, kanske... det kan vara jag. Men jag hade ju inte tid då.. och sedan har jag bara blundat??.. :P
A- DU trodde alltså att jag aldrig skulle få reda på detta? Hahahahaha.. sedan garvar han.. som om jag vore blind?
M- Jaa, precis.. jag försökte ju.. du kan inte klandra mig..? hahaha :):)
A- J, ta dessa och så går vi ner.. Malin ska få ta hand om det här imorgon.. PÅMINN MIG! hahaha..

Det roliga är att vi alltid har kul ändå! Jag var tvungen att gå till kassan där, synd va? :):)

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0