whatwillyoube?

När jag var liten fick man alltid den där frågan,
okej när jag var yngre (jag är fortfarande liten i vissa människors ögon).. Vad vill du bli när du blir stor? Hur många barn ska jag få när jag blir stor? Vem vill du gifta dig med när du blir stor? Vilket hus ska du ha när du blir stor? Vart vill du bo när du blir stor? Ni hajjar?
Jag har svar på några av dem.. Eller jag svarar som jag svarade när jag var mindre och yngre.. Här kommer svaren.
När de andra barnen i mitt umgänge svarade "läkare" "lärare" "advokat" "brandman" ja, alla sådana yrken, sa jag alltid "jag vill stå i kassan på h&m" okej först var det jc, men sedan blev det h&m med tiden. Jag var helt galen i allt som hade med kassor att göra, jag erkänner att jag byggde om i mitt rum, möblerade, för att få det till en affär, jag fixade allt, kassor, påsar, "undanhängningslappar" och namnskyltar (som jag fick när jag fyllde år, riktiga sådana från jc, hur grymt som helst), jag fixade även kassalådor och allt i stort sett. Min dröm har varit att stå i kassan!
Sedan blev jag äldre och alla sa alltid, "Malin, du kommer aldrig få jobba på h&m. Förstår du möjligtvis hur många det är som söker där dagligen? Det kommer aldrig att gå.. Ge upp!". Åh nej. Jag gav inte upp. Jag bad över det och jag kämpade verkligen för att nå mitt mål. Jag fick börja på h&m i Örnsköldsvik och nu har jag jobbat mig uppåt så att nästa gång jag jobbar på h&m i en av de största i Sverige, här i Uppsala, är jag fast anställd och det är på måndag. Jag är överlycklig, Jag har ett schema. Jag har bevisat att ALLTING GÅR, bara man anstränger sig litegranna (tro mig jag har inte ansträngt mig mycket ändå, jag bad över det i en månad, allt går med Jesus i sin hand!) och sedan tror på det man vill. :)
Jag svarade alltid 2-3 barn. Det är det jag vill ha. Nu när det börjar dra ihop sig för vuxenlivet vågar jag inte skaffa barn.. När det väl kommer till kritan som man säger.. Gör det ont? Jag är rädd!!!

Nu är jag trött som en get. Ska kliva upp tidigt imorgon, eller det gör jag jämt nuförtiden, aldrig efter nio. Det är skönt att börja dagen så... Har iochförsig ingen frukost, måste handla det också på morgonen! Jaja, jag är ju så rik så jag kan handla hela ica. Ett STORT skämt.. 300kr har jag, nu ska jag leva på det till den 25:e. Hurra! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det låter verkligen grymt roligt att jobba på h&m! Hur kom det sig att du fick jobb på h&m i ö-vik då, hade du haft prao där tidigare eller gick du bara och frågade?

2008-03-15 @ 12:55:56
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0