11:46 HÖRDE JAG GOD JUL?



GODJULGODJULGODJULGODJULGODJULGODJULGODJUL


Pappa står vid spisen, mor är ute och fixar ljuslyktor, edvin leker med sina nya grejer, oscar har precis slagit in de sista klapparna, jag sitter och oroar mig över hur jag ska göra med håret. Resultat OVAN. Haha. Babe är på tvn och det är allmänt julmys i heeeela huset. Gillas. Men hörrni, ärligt, det går ju så snabbt. Klockan är snart tolv. Hjälp!

Morgonen:
07:10 Edvin kommer in och väcker mig för att vi ska öppna paket.. eeehm, jag dör av trötthet.
07:12 "Kom igen nu MALIN!"
07:13 Han kryper ner hos mig istället och jag trodde att vi somnat om, istället försvann han
09:11 Jag vaknar till liv och inser att jag måste ta tag i det hela för att komma upp
09:12 Väcker edvin som somnat om (tack gud!), vi båda springer och väcker oscar och även han vaknar.
09:14 Går nedför trappen, enorma steg (tydligen blir vi bara tyngre och tyngre för var år som går
09:15 Anländer till granen och vet inte riktigt vad vi ska göra. Mor och far kommer ut. Ni förstår, vi har alltid firat jul hos mormor och morfar och då har det inte legat fler klappar än de som vi ska öppna på morgonen.. nu ligger ALLA där.
09:21 Vi inser att det är skattjakt på G. Och oj vilket ståhej. Pappa och Mamma har rimmat överallt och vi fick springa till de ställen som det stod någonting om på varje kort. RIKTIGT kul. Man blir som en sexåring igen på jul
09:31 Alla paketen blev öppnade snabbt och vi tittade på sista avsnittet av julkalendern tillsammans
09:44 Här ser vi att det finns två kuvert kvar på granen och mamma och pappa får dessa
sedan skrapar vi de lotter vi fått och JAG var den endaste lilla kvinna som vann 50kr. YEY!

Såå mina damer och herrar, vi barn har fått presentkort, en hel massa pengar, jag fick skor, tidningar, leksaker, bokmärke(med ett hjärta) till alla mina böcker, hårsprayer. ALLT. Frågan är bara, antingen har vi jordens mest bästa föräldrar som överdröser oss med grejer eller så får vi helt enkelt inte mer idag?! Jag gissar på det första för att, i skrivandets stund, ligger det tusentals klappar under granen. OLALA.

NEJ nu får jag inte blogga mer tydligen. GOD JUL! Jag fotograferar allt jag ser och äter choklad hela tiden. Mys.

Kommentarer
Postat av: P

2009-12-24 @ 22:38:14
URL: http://songsaad.webblogg.s
Postat av: cherrie

jag måste fråga, vet du vart man kan hitta såna ormskinnsleggings som du har på dig i tidigare inlägg? tacksam för svar

2009-12-24 @ 22:43:08
URL: http://bbblackorwhite.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0