23:10 JULETID

SISTA kvällen i Uppsala innan jul. Åh vad spännande, snaaart i min kära hemstad. Det ska bli väldans trevligt. Ringde mor och far och de håller på att göra iordning allting..
"Snaart ska pappa dammsuga!" (ja, mamma och pappa pratar fortfarande till mig som om jag vore en liten bebis...jag gillart!)
"ALDRIG!" hör man i bakgrunden.
Jag: "Åh jag skulle också behöva dammsuga... annars får man väl höra att pappa kommer få andnöd."
"Exakt" av mor. Jamenvisst. Jag vet precis. De vet precis. Julen är klar.
"Åh nej, nu tar pappa fram receptboken..... snart blir det knäck"
".. på oss alla!" lägger jag till (sunes jul!) Vi skrattar. Sune ska vi se imorgon! Yey!
"Lena.. har vi någon kaviar?"
Åh vad det där julgodiset INTE kommer vara gott. Men man ska aldrig säga aldrig.

Ligger förtillfället i sängen och tittar mot min upplysta gran. Ibland räcker det. Tack till Victoria som varit här och förgyllt min kväll. Vi åt choklad och babblade på.


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0