Mitt besök hos Teknikmagasinet

"Hej!"
"Hej hej, eh, alltså, jag har kommit på en sak som jag skulle vilja skaffa.."
"Jaha, och vad kan detta vara.?"
"En tamagotchi.. JA jag vet, men jag vill" Märkte hans min där..
"Ja, då ska vi se" Han plockar fram magasinet och berättar.. "Det har ju faktiskt kommit en nyhet om en tamagotchifamilj och det kanske vore något?"
Jag är intresserad som aldrig förr...
"Alltså, jag skulle nog bara behöva EN.. en hel familj känns så avancerat.."
"Nej då, du kommer komma in i det här.. då löser det sig av sig självt."
"Ja säger du det så... MÄH den är ju röd? Har ni någon rosa?"
Springer iväg.. skriker den andres namn och "HAR VI NÅGON ROSA TAMAGOTCHI???????" till honom där nere på lagret.. nej men kul att hela affären fick reda på vad jag ville ha, nej jag skäms inte.. inte alls...
Det tar ungefär hundra år och längst in skriker han "JAG HAR HITTAT EN!"
Jaaaa jag blir överlycklig. Han kommer upp med den och den andre frågar hur jag vill ha det..
"ÅH, tack gärna. Är det så att jag för evigt är fast nu?"
"Alltså man hade ju en sådan här när man var liten, du kommer väl ihåg?"
"Tro mig, jag hade fyra, pappa var arg för att han alltid.... blablabla här var jag igång med hela storyn och jag märkte snabbt att han egentligen inte var intresserad av hur mitt liv som tamagotchianvändare var.. eller inte ens av hur det var för min far att alltid köpa nya, byta hålla på.. SÅ JAG avbröt mig själv och skrattade. Han med..
"Men du, är det någon garanti på sådana här saker?"
"Ja visst, du har två År..!"
"Åh man tackar.." Jag blev jätteglad för att jag tänkte att OM FAMILJEN DÖR kan jag lämna tillbaka den...
"Och det täcker ju verkligen inte om familjen skulle dö eller något liknande.." säger han med ett leende.
NÄHÄ.

Well. Nu sitter jag här med denna. Jag dansade ur affären och jag är redan trött.. Måste de bajsa så mycket? Den bara piper och piper.. kul att jag kommer få någon sömn inatt. Men det är väl så att ha barn också. Jag måste bevisa för allt och alla att jag kan detta. Jag är redo! Nu ska jag decka med familjen "candy". Jepp. Så heter dem.

Bild kommer.!

UPDATE:

Jag hittade en strålande bild på MIN. Såhär ser den ut! Den nyaste varianten som de hade...

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

hahah maaalin åååh va jag älskar dej! en tamagotchi! det ska vara malin som har en sån!! DUÄR JU LOVELY! jag vill lära känna din tamagotchi, kasnke att ja oxå skaffar en att ta hand om:P hahah PUSSS!!!

2009-02-16 @ 21:07:09
URL: http://johannasten.blogg.se/
Postat av: laurie

ooooh jag älskar tamagotchi!! jag kommer ihåg hur frustrerad jag blev när han inte fick någon sömn och när han vägrade äta. Ja, vi alla har genomgått våra stunder, dagar & nätter med våra tamagotchis. Min var grön haha och den finns kvar! btw så fick ja tag på tröjan fast slutsåld överallt. hittade endast en 38 så den får duga som over "oversize" ;)

2011-02-13 @ 00:11:53
URL: http://lauries.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0