12:17 MY DAD

MORGONKVISTEN. Nu började jag tänka på igårkväll. Pappa var och såg modo spela hockey och mamma tände ljus för en mor&dottertvkväll. Åh så mysigt tänkte vi. Ljusen sken efter väggen, sådär fint i ljusstakar. Sedan kommer pappa instudsande (lite nöjd över att modo lyckades kvittera och iaf ta med sig ett poäng). "Ensam mamma söker" hade precis börjat. Det är verkligen det enda program jag av hela mitt hjärta vill se FULLT UT. Mamma med. Så jag skriker.. "PAPPAAAA!" "Jaaaa!" skriker han tillbaka. "TYYYYYST!" han hade inte sagt ett ord MEN i förebyggande syfte. Då förstod han sin plikt. Trodde jag. Istället kommer han in i v-rummet med halsduken knuten upp i gommen (nästan!). Vi trodde såklart att han höll på att förfrysa men nej nej, det var ju "LIVERPOOL"halsduken, den han för några dagar sedan köpte i sthlm. Han är nöjd. FRUKTANSVÄRT NÖJD. Så börjar han demonstrera med denna halsduk. MITT FRAMFÖR TV:N såklart. Flinar, skrattar och har kul. Morsan och jag skriker för allt i världen. Då händer det. Ännu en liknelse med Pappa Rudolf. Pappa höll i halsduken och tryckte upp den mot väggen.. så den nästan slant ner i ljusen. VI ALLA SKREK. Han skyllde på att han hade full koll. Yeah right.

Sedan undrar människor hur jag blev som jag blev?


Jag älskar när Rudolf säger "Det har de glömt till nästa jul!!!" hahahaha..

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0