22:06 DEAR DAD

HEJ VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!
Är det bara jag, eller har du förändrats med massor av muskler på sistone? Åh så snyggt den där tröjan i medium sitter.. Tja, det är till och med vackert när du på dina bara knän sitter mitt framför oss (med ryggen emot), resterande i familjen, och visar det vackra "hålet".. åh andra sidan är det kanske MITT fel med tanke på att jag alltid har tjugofem olika sladdar runt hela bänken.. åh tredje sidan kom jag nu på att det faktiskt är MOR som brukar sortera sladdar.. jaao, jag tar tillbaka det där.

Min far som envisas med att matcha jeansjacka till jeans för att han känner sig så ungdomlig: det är vackert ändå pappa. Jag tror fortfarande på att man aldrig blir färdigutbildad men min paps kan verkligen allt. Vad jag än frågar har han alltid en lösning.. utom när han säger "jag vet inte..". Då blir jag irriterad.. men vad gör det om tusen år?

Jag funderar fortfarande på hur jag fick det där modesinnet.. Hur kom det till? Jag menar min käre far som inte ens ser skillnad på vilken reklamtröja som ska användas på vardagarna kan knappast ha bidragit... eller? Tur att morsan packar! MEN tänk att få ha en sådan härlig far, som är exakt som Rudolf "NI SKULLE VA TYSTA!!! bad jag vänligt om..." När någon misslyckad incident inträffat vet jag, oscar och edvin exakt vad vi ska göra.. (kanske de enda gånger på dygnet jag verkligen är tyst) vi är tystare än kor som sover. Jag lovar.

Men han är ju bra charmig ändå, min far, som efter varje arbetsdag trycker ned handtaget med ett duns i ytterdörren, springer in med igenimmade glasögon.. letar efter posten, inser att det inte kommit något roligt, DÅ tittar han upp genom några få hål (samtidigt som en arm är utanför jackan! han klär av sig i farten!) och hejar på oss övriga som sitter febrilt och väntar vid maten, hänger av sig jackan, springer in, sätter sig, äter.. efter maten? Toalettbesök? Ja visst. Tidningen? Vart är den? äh, skitsamma, han tar det första bästa (mormors bästa!), JYSK bäddlagers senaste reklamtidning. Hurra. Springer in och sätter sig.. sisådär 30 min senare.. är han nu en ny man. Men ändå. Min pappa.

Vet ni vad som egentligen är min favorit? Den årliga icapåsen under granen utomhus. Jag bara älskart. Pappa tycker att han är klokare än ljuset när han VARJE ÅR ska envisas med att ha den där som håller åt under självaste granen.. sedan tänker han att det kommer ändå snö som täcker. Mamma skäms lite sådär vackert när människor går förbi och tror att vi är vandrande matvrak.

DET JAG VILL SÄGA EGENTLIGEN är att PAPPA, det vore trevligt med ett litet bidrag till att din vackraste dotter i hela världshistorien ska inta ditt kära hem. Du kan mitt kontonr ;) hihi.

Ja juste, packa.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0