07:23 THE ANSWERS

Vad är det du är så glad för, som är bättre än något som tidigare hänt i ditt liv?
Jag återkommer till denna fråga, i nästa inlägg. Där avslöjar jag allt!
Vad hände med din pojkvän?
Han är inte längre min pojkvän, jag kände att det inte var rätt och.. ja, detaljerna behåller vi för oss själva.
Hur går det i Uppsala, för visst går du på LOBC?
Kram
Heej! I uppsala går det jättebra, dagarna bara går och går, MEN jag går inte kvar där faktiskt, jag slutade för någon vecka sedan, berättar senare varför. KRAM!
Hur mkt pengar lägger du ut på kläder? dy har ju rätt mycket, men de är bara kul:-)
Jaaao, det är faktiskt olika för varje månad. När hösten börjar sätta fart blir det lite mer med tanke på att man behöver lite mer - logiskt? Ja. Sommaren är billig som bara den, då köper jag knappt någonting. Sommarklänningar kan man fortfarande använda likadana som när man var tolv år. Ungefär. Men en summa - kanske runt 500-1500/mån? Kan det vara okej? Tänk på att allt jag shoppar har jag i stort sett rabatterade priser..
Vad är det som får dig att tro på Jesus?
Jag skulle ljuga om jag skrev någonting annat än att han dog för mig. För det gjorde han. Han led för min skull, för att jag skulle få ett evigt liv. Halleluja. Jag kan inte tänka mig ett liv utan att tro på Jesus, för det gör mig så otroligt glad. Jag älskar att jag är uppvuxen i ett kristet hem så att jag i tidig ålder fick höra budskapet - men tänk på det - DET ÄR ALDRIG FÖRSENT! Bättre sent än aldrig? Hört talas om det? Gud är god. Han vill ha dig.
Hur stor lägenhet har du? :) Antal rum & kvm? Och kan du inte visa mer bilder på den! :D
Åh spännande. Min lägenhet är exakt 44,5kvm. Det är en 1,5a. Planlösningen är som sådan att självaste halvan är ett dressingroom, sedan ett rum som jag använder som sovrum-vardagsrum. Plus ett stort kök. Toaletten är väldigt fin den med :) Jaa det ska jag verkligen försöka göra, kul att ni vill se! Ska lägga det i minnet.. Men tills vidare kan ni titta in några bilder.. HÄR.
Hur lever du om tio år?
Om tio år har jag två fruktansvärt snygga ringar på mitt ringfinger. I vitt guld med vissa diamanter som skimrar i rosa i vissa sken. Har en otroligt vacker man vid min sida, lång, mörkhårig, (hockeyspelare!??!), vääldigt fotbollsintresserad, företagssam och kristen (Nej, jag är inte kräsen..). Vi har tillsammans två barn.. En blond flicka och en tvååryngre pojke - brunhårig! , det är en perfekt ålder då man slipper vara på två avslutningar samtidigt :P. Pojken har precis lärt sig att spela hockey och ska uppfostras med klubban i handsken. Jag? Jag är chef på något sätt.. för h&m såklart. Vi bor i förorten i ett väldigt fint och nybyggt hus.
Vad saknar du mest med din hemstad förutom familjen? är det inte jobbigt med så långt avstånd från familjen?
Jag saknar såklart mest min familj. Självaste staden bryr jag mig inte så mycket om. Okej att den väcker otroliga minnen - jag har varit med om allt i den där staden tidigare i livet. Det var trots allt där som studenten togs, första kärleken kom till och mitt intresse för mode växte. Det är fruktansvärt jobbigt att bo såå långt ifrån familjen men jag måste säga att vi försöker att träffas väldigt ofta ändå.. Det blir nästan 1 gång varje månad.. eller det kanske var att ta i, varannan kanske? Nu kommer jag åka upp om en vecka, sedan kommer de ner efter 2 veckor. Man tar vara på alla tillfället som kan ges när man saknar människor. Jag tror alla vet exakt hur det är. Med tanke på att min familj är den bästa i världen vill jag träffa de jämt också. De gör mig glad.
vem är din stilförebid?
Jag tycker som så att jag inspireras mest av fashiontoast.com. Hennes stil är för mig fantastiskt vacker. Stora svenska modebloggare är såklart snygga stilmässigt men det känns som om allt de har, har var och varannan svensk, vilket är lite tråkigt - men samtidigt - det kanske är poängen? Det kanske är därför de får betalt? Den här kvinnan klär sig på ett unikt sätt och det uppskattar jag.
Verkar som du umgås mkt med din bästa kompis johanna, finns det några du saknar från förr?
Ja, jag umgås väldigt mycket med Johanna. Hon är trots allt den närmaste jag har, vet allt om mig innan jag ens öppnat truten. Det är dock synd att hon har flyttat ner till kära gbg och att vi träffas mer sällan men en riktigt vän - är en riktig vän - och de lägger man tid och energi på. Hon var alldeles nyss här uppe i uppsala och nästa gång är det min tur att åka ner till henne. Vi försöker att träffas så ofta vi kan. Ja, jag saknar jättemånga från skolan, saknar människor från min frisörklass, saknar från min ekonomiklass, saknar vänner från kyrkan, saknar de som brukar hälsa på mig på jobbet där uppe, saknar en massa familjer som vi brukar umgås med, saknar mormor&morfar, saknar min morbror med familj och såklart - jag saknar min fd pojkvän, den relationen som gjorde att vi aldrig var ifrån varandra. En sådan kärlek är det jag söker.
Kan du förklara varför så otrevliga grejer såsom mord,bil olyckor osv händer om Gud finns? En del av mig tror på Gud. Men jag blir alltmer tveksam då sådana här grejer händer stup i kvarten.
Jag kanske gör dig besviken men jag kan tyvärr inte förklara det. Det jag vet är att om fler skulle komma till tro kanske det skulle hända färre olyckor i världen. Alla människor kanske skulle tänka på ett annorlunda sätt? Nu till dig, om en del av dig tror på Gud bör du tänka över varför du inte helhjärtat kan göra det? Påtryck? Jag tror att du själv skulle må mycket mycket bättre av att på riktigt bara överlämna dig och sedan, därifrån, jobba bort alla tveksamheter. Gud är god. Han vill verkligen ingenting illa. Han tog på sig dina synder. Välj det rätta.
varför gjorde du och jonas slut? är det inte jobbigt nu efter när ni inte är sams ?
Jag vet inte om det bara är jag.. men.. om kärleken bara kommer från ett håll brukar ett förhållande inte fungera. Visst, man kan jobba på det, men då måste båda vara inställda på samma sak. Och det är såklart att det är jobbigt, vi var jättejättenära vänner.. men jag tror att vi en dag kan bli det igen. För jag saknar honom. Vi måste bara ge det tid att läka. och jag skriver ingenting mer om det.. privat är privat.
hur har du råd med lägenhet och allt ? du köper ju klädeer stup ikvarten.
Ja det undrar jag med. Faktiskt. Men allt går ihop. Jobbar man. löser sig allting. Jag är inte personen som lägger pengar på annat än kläder och sådana ting. Mat såklart.. Men det blir så man prioriterar det, kanske låter läskigt för vissa men det är ändå min ensak. Och som sagt kläderna jag köper är faktiskt billigt. Köper hellre sådana saker jag verkligen kommer att använda än saker som är dyra och bara hänger. Känns inte det mer än rätt? Lägenhet, räkningar, mat och sådant går som prio 1.
förut skrev du om någon som hette cagge tror jag.. tycker inte du han är snygg ? tror ni skulle vara ett väldigt fint par oh få söta barn. hehe
ja precis... cagge.. såklart jag tycker han är snygg och såklart vi skulle vara ett fint par och såklart att vi skulle få tjusiga barn.. haha. det märkliga är bara hur tanken ens kommit till? 
Hur går det ihop att vara kristen och samtidigt vara så jävla ytlig som du ändå verkar vara och också vill framstå som med kläder och utseende?
Du verkar lägga en hel drös med cash på mkt du inte behöver ha, hur vore det att lägga alla dessa pengar på att frälsa människor istället?
Att jag är kristen är min tro, min personlighet, min kraft att klara av dagarna. Min ytlighet tycker jag inte, håll i hatten nu eller sitt ner, har ett smack att göra med min kristendom. Jag vill vara kristen. Varför ska det ens ifrågasättas? Kläder och utseende är mer som ett intresse, för trots att man är kristen, kan man ha olika intressen. Mode är ett sådant för mig. Likaså kan sport vara ett sådant för killar. Jag tror inte att gud skapat kristna utan karaktärer. Tvärtom. Jag kan vara ett kristet föredöme inom mode&stil på samma sätt som carola kan vara det inom artistvärlden (eh, ja, försökte mig på en liknelse där.. haha..) Och jag kanske inte behöver ha allt jag köper MEN det behövs inga pengar för att frälsa världen.. och behövs det? Kommer de oavsett! Gud välsignar varje enskild individ på det sätt som han eller hon är i behov av.
du är grym som står upp för din tro som du gör, o du verkar lyckas me o va en sjukt skön person. hur lyckas du me det?
Åh tack snälla. Vad glad jag blev av en sådan här kommentar. Jag tror att det faktum att jag alltid är mig själv och känner efter hur jag mår i alla sammanhang har en stor betydelse. Mår jag dåligt av någonting, försöker jag ta reda på orsaker till de känslorna.. Jag vägrar vara olycklig och gör allt för att jag ska kunna känna lycka, som jag hoppas smittar av sig på andra.

Riktigt kul att vakna upp till så många frågor.. Första frågestunden. Är svaren okej? Är det någonting ni fortfarande undrar över? Var inte rädda att kommentera!! I nästa inlägg berättar jag varför jag är såå lycklig just nu, vad som egentligen har hänt. För hörrni, nu kan jag komma ut med det!


Kommentarer
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Ja du är minsann ett föredömme med din sprudlande personlighet!!!! Så tråkigt att mitt liv har gått i ett sen Neo kom...med sjukhus...husköp etc....miss ya!



En liten fråga som jag hoppas att du inte tar fel... du verkar ha blivit starkare i din tro, gör det att du har svårare att acceptera personer som inte delar den tron?



Och är såååå nyfiken på varför du är så extra lycklig....det är du värd...så mycket som du ger....what goes around comes around...

2009-10-09 @ 09:59:59
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: linda

jag tror jag vet vad det kan vara..??!

2009-10-09 @ 11:42:47
Postat av: MALIN

MAJA, HEJ! Kul att höra ifrån dig, du har ju jordens sötnöt till barn :) haha, jag förstår. Nu till frågan, NEJ verkligen inte. VERKLIGEN INTE! Jag accepterar alla, oavsett tro. Såklart. Jag särbehandlar ingen. Alla får tro vad de vill :)



OCH JAG SKA BERÄTTA! Linda du vet :D

2009-10-09 @ 12:37:42
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
Postat av: cagge

hahaha

2009-10-09 @ 22:43:22
URL: http://angelomedia.se
Postat av: MALIN

:)

2009-10-10 @ 09:24:44
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0