JULAFTON DEL 2


Såhär såg det ut innan sista familjen kommit med sina klappar, vi fick styra undan fåtöljen.

Mormor hade dukat fint som vanligt. Bara till att hugga in när morfar ropade "MAT!".

Mina ögon drogs till detta bord.. men jag fick hålla mig till maten "så länge".

Edvin lägger upp på tallriken, visst tänker man på HÅKAN när man ser potatis!? (Sunes jul!).

Jag sitter alltid på samma plats vid bordet, samma visa varje år. Med morfar bredvid som skär skinkan (inte min då, hihi)

Pappa tar kort "Okej mina barn, se roliga ut!" KLICK! "Ja, ni lyckades se roliga ut!" så skrattade han lätt, jag tror min bror vann?

Vi missade såklart INTE kalle anka men däremot var vi många som halvsov, till och med jag. Hallå? Matkoma?

Nejmen NEJ?! Det var inte jag?

Jag sa ju att det INTE var jag?

Julaftonen fortsatte hemma hos mormor och morfar där vi samlades för att först äta mat.. så jag började med julskinkan, prinskorvarna och köttbullarna med allt därtill. Sedan blev det huvudrätt med fläskytterfilé och allt därtill.. sedan hann man knappt andas förrän det var dags med fika och även godis och frukt och allt därtill. MEN GOTT var det. Och mysigt var det också. Del tre kommer sedan!

Min morbror har precis varit här för att lämna ytterligare julklappar då han passerade Uppsala påväg hem mot Stockholm. ÄNTLIGEN! Ni får se imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Aline

kika in hos mig och vinn ett presentkort =)

2010-12-31 @ 01:31:55
URL: http://alinescloset.blogg.se/
Postat av: Jennifer

GUD så mysigt det ser ut. ÅH!

2010-12-31 @ 02:43:08
URL: http://currently.blogg.se/
Postat av: annabel

This looks like such a happy and fun christmas! Happy holidays! love your blog :)



www.pepperandchips.blogspot.com

2010-12-31 @ 06:05:58
URL: http://pepperandchips.blogspot.com
Postat av: Anonym

bög

2011-01-07 @ 17:19:01
Postat av: Anonym

vilka bögnegrar

2011-01-07 @ 17:20:01
Postat av: Anonym

vilka idioter, dom är ju bara så töntiga och dom är ju så bögiga idioter dom borde begravas levande

2011-01-07 @ 17:23:49
Postat av: Anonym

NAZI

2011-01-07 @ 17:24:58
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0