KÄRLEKEN ÄR EVIG NÄR VI ÄR TILLSAMMANS

Min lillebror och hans fina fina tjej igår 12-13 år gamla (jag smygfotade)

Det finns faktiskt ingenting så stort som kärleken. Ingenting som övervinner allt såsom kärleken. Människor säger att singellivet är helt underbart - de vet troligtvis inte vad de pratar om. Jag vet att det ibland kan kännas som om gräset kanske är grönare på andra sidan MEN, ja det kommer ett men, det är faktiskt inte så. Harmonin i ett förhållande kommer man aldrig kunna uppleva, ensam. Att älska någon annan så stort och att samtidigt älskas tillbaka är unikt. Det är tillsammans växande och kärleksfyllt. Vetskapen om den person man lever med och dennes intressen samt familj förgyller just levandet i sig. Trots att tankarna på att vara singel dyker upp, att man vill känna sig fri, finns det ingenting, INGENTING, som toppar känslan av att få komma hem och veta att någon annan väntar på en.

Det sägs även att man kan ha roligt utan en pojk-/flickvän, att man kan finna lycka på annat sätt - men jag tror att de inte upplevt den rätta lyckan. Jag kan trivas, jag kan må, jag kan skratta, jag kan gråta, jag kan göra allt MEN i mina ögon sett delar jag hellre min lycka - med någon annan.

När jag tittar på min söte lillebror och hans söta tjej ser jag en sådan nervositet - att det blir gulligt. Ni vet den där känslan av att man inte vågar prata och när man väl börjat kan man aldrig sluta!? Kommer ni ihåg? Jag tror att det hänger på var och en att faktiskt våga visa fram fötterna, att våga hoppa - för egentligen, vad har du att förlora?

Jag tror att människor som säger att de vill vara singlar och sedan lever efter just bara den principen går miste om en hel massa i livet.

Kommentarer
Postat av: Alva

Allt du har skrivit stämmer extremt väl! Jag har alltid varit en tjej som ha sagt att jag inte är en "förhållandetjej". Ganska dumt sagt av mig, har precis gått ur ett förhållande med en kille och det var den bästa av bästa tider! Jag har aldrig varit så lycklig som då. Så du har så rätt. Har aldrig tänkt på detta för än jag läste detta. :)



Haha, vad söta dom är!

2010-07-16 @ 14:25:44
Postat av: MALIN INSPIRERAR

Alva: Exakt det jag menar och det känns skönt att ibland bara få det svart på vitt. Den bästa tiden är när man delar den med någon annan - som sagt - gräset är inte alltid grönare på andra sidan!



Lycka till med allt :)

2010-07-16 @ 17:00:48
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
Postat av: emmalundin

Åh jag håller med så otroligt mycket. Man tror att man vill vara ensam ibland, men allt man egentligen vill är att ha någon som älskar en, som vill ha en, som väntar på en, som finns där med en. Man förstår inte hur mycket det är värt förns man verkligen har upplevt äkta kärlek, och för vissa kan det verkligen dröja.

2010-07-16 @ 18:30:25
URL: http://emmalundins.blogg.se/
Postat av: christa

Gosh vad fint! Fick tårar i ögonen! Ärligt.

Det du skriver är så sant. Jag har varit tsmns med min kille i 2 ½ år, och ja, vi har haft "paus", försökt leva utan varandra, men det gick inte. Vi märkte att det var VI. Och jag känner igen mig i din text. Jag vill leva med honom, dela allt med honom, det gör vardagen lite extra lyxig. Och det är konstigt hur en människa kan känna så, hur man kan vara så kär i en annan...

Super fint skrivet, verkligen!

2010-07-17 @ 22:27:16
URL: http://lifeofchribz.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0