FLICKOR JAG ÄLSKAR


Att samla fem kvinnor på samma plätt - är kanske inte alltid så fruktansvärt lätt. Det blir diskussioner gånger tusen, ända in i nattetiden. Ibland roligt så att man skrattar i en öändlighet - ibland väcker det sådana känslor att gråten inte går att stoppa. Vi körde en salig blandning i grytan. Igår.

Det jag vill säga nu kanske egentligen inte har någonting med gårdagen att göra utan bara mig själv, privat. Saken är den att, som ni många vet, är jag kristen. Jag älskar Jesus, jag går till kyrkan, jag värnar om mina medmänniskor och vet ni vad - jag STORTRIVS. Jag trivs så pass bra med min situation att jag inte skulle byta bort den för någonting i världen.

Kristendom för mig innebär INTE tråkiga saker, den innebär INTE att man inte får göra någonting, den innebär INTE att man alltid ska känna en stor skuld. Tvärtom. Att vara kristen i dagens samhälle är verkligen en utmaning. Vart sätts egentligen gränserna? Hur långt vågar man gå innan man stupar? Hur ska jag bete mig i olika sammanhang? Det bästa svaret är troligtvis - var dig själv. Alltid. Trivs med dig själv. Bjud på dig själv. VÅGA ta steg som du aldrig tagit förut. Våga och vinn!

Många säger att jag alltid är glad. Människor jag aldrig träffat, oftast kunder, säger dagligen - du är alltid glad - man blir så glad av dig - du sprider en sådan glädje. Att jag är glad är inte bara ett skal på mina läppar utan faktiskt att jag känner mig glad och lycklig. MYCKET av den här känslan har att göra med att jag ALLTID har någon vid min sida. Någon vid namnet Jesus.

Jag skriver inte så mycket om min kristendom med tanke på att jag valt att för det mesta och nästan hela tiden bara skriva om mode MEN just nu, mitt i sommaren, vill jag bara dela med mig. Måsten - det existerar inte. Du väljer själv hur du vill leva ditt kristna liv. Det VÄRSTA jag vet är människor som ser ner på en person för att denne inte gör ditt och datt. MAN VÄLJER SJÄLV. Har man valt att vara kristen, troende, måste man ändå skilja sig från mängden. Man måste visa andra att det finns ett bättre levnadssätt. Att det finns någonting som verkligen är värt varenda lovsång. Min åsikt är bestämt att alkohol bör hållas utanför detta. VARFÖR ska det helt plötsligt vara tillåtet? Varför ska kristna dricka? När det står i bibeln någonting helt annat? Varför vidga gränserna?
Jag kan verkligen inte säga att jag är felfri. Tvärtom. Men jag lär av mina misstag, såsom de flesta andra. Misstag som kanske helt enkelt fått mig att tänka om, vilket lönar sig! 

Till sist vill jag bara säga, jag gillar er - såsom ni är - men jag vet att det finns människor som faktiskt kanske funderat över hur det faktiskt är att leva som kristen, vad det egentligen innebär, och jag ber er en dag kan det vara försent.. gör någonting åt det. IDAG.

TJEJER (ovan) - JAG ÄLSKAR ER!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Bra skrivet! Varför tror alltid folk att man väljer bort en massa saker och är "tråkig" bara för att man är kristen? Precis som du skriver. Jag tycker att livet inte hade varit värt mycket utan Jesus och den gemenskapen man har med sina kristna vänner. Då man inte umgås genom alkoholen.

2010-06-27 @ 11:48:31
URL: http://rebeccaei.blogg.se/
Postat av: ina

jag håller totalt med dig och hon ovan! De man lär känna i kyrkan lär man känna mycket närmare liksom och den gemenskapen är så mycket värt!

2010-06-27 @ 12:27:31
URL: http://inaastrandh.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du är en bra förebild för alla visar du med denna text, för även om man personligen inte håller med dig om varje ord du skriver så visar du här att det är ok att vara sig själv, speciellt att säga att man är kristen i ett land där det ibland kan ses som "fult" att vara det. Det håller jag själv inte med om, det enda som är fult är den respektlös het folk då visar andra. Du visar att man får vara sig själv, och att man ska våga stå på sig. Det är modigt.

2010-06-27 @ 17:23:00
URL: http://blogg.veckorevyn.com/downunder
Postat av: Annie

Åh, är det okej om jag länkar till detta inlägg på min blogg? :) Det var så fint sagt, det stämmer så bra med vad jag känner och tycker som kristen.



I övrigt ska jag bara säga att jag älskar din blogg, din klädsmak och hur inspirerad jag blir av att läsa din blogg. Så tack :)

2010-06-27 @ 22:49:54
URL: http://wikehult.blogg.se/
Postat av: Maria du vet...

Malin! Du är modig! Älskar det faktum att du alltid verkar vara dig själv! Och man blir verkligen lycklig av dig kvinna! Vi borde ses snart!

Kram mig

2010-06-28 @ 12:33:49
URL: http://krammig.blogspot.com/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0