Q/A

Kan du tänka dig att handla på Second Hand? :) Förr gjorde jag verkligen aldrig det och nu händer det inte heller alltför ofta men jag måste säga att det faktiskt går riktigt bra. Jag har lite av en bacillskräck ändå.. Ni vet, man kan inte äta med en gaffel som legat på bordet på en restaurang etc. Haha. Det är bara tvångstankar men det är jobbigt ska ni veta! Därför vill jag helst tvätta upp sakerna direkt om jag nu handlat från secondhand. Har du någonsin funderat på att köpa ett kamerastativ? Ja! Men har aldrig tagit mig samman och faktiskt införskaffat ett, kanske blir en bra julklapp ändå? Fråga, var jobbar du? Jag jobbar på H&M, tycker mig ha skrivit det ganska ofta men med denna frågestund har jag fått reda på att så är inte fallet. H&M it is! Väskan från Zara som du har på bilden ovan är underbar, var det länge sen du köpte den? Åh, det var tyvärr ett bra tag sedan, den är underbar och håller riktigt bra ännu! Så roligt att göra så pass bra köp! Vad är höstens nyckelplagg iår? Röda skinnbyxor (jag vill ha!) allt i "kamel"-färg.. den vita tunna skjortan? Vilka är dina favoritaffärer? Jag måste helt klart säga H&M och så även weekday, monki och en del från ginatricot. Jag gillar att handla budget då det ger en utmaning till att stajla perfekta outfits. Tack för en skitbra blogg! :) TACK SJÄLV för att du läser min blogg :) Vilket plagg i din garderob skulle du inte kunna klara dig utan? Den är tråkig men LEGGINGS skulle det troligtvis vara, helst i lack. hur gammal är du? Jag är 22 år gammal, men jag säger fortfarande 21. Haha. Jag vill inte bli äldre. var bor du? I uppsala, kommer ursprungligen från Örnsköldsvik. Flyttade från den staden när jag var 19 år. vad jobbar du med? På H&M i Uppsala. varför är du så snygg? ;) Det måste bero på mina vackra föräldrar, höhö! ;) Hur lång är du ? Jag är exakt 175 cm LÅNG, vilket gör att jag blir riktigt megalång i klackar. Hur mycker väger du ? Det beror på de veckor jag tränar som mest mellan 60-67kg pendlar jag, sist var det 64 :)  men jag vill upp till 65-66 DÅ har jag bra muskler! Hur gammal är du ? 22 undrar vilket som är ditt absolut bästa köp? Det måste nog vara min svarta jacka med fårpälskragen (ni vet den där från H&M). Fantastiskt fin och bra! Använder den nästintill jämt! sen undrar jag om du läser andra bloggar - vilka isåfall? Yes. Jag läser en massa bloggar dagligen och mina favoriter är troligtvis de stora modebloggarna men sedan även härliga bloggar där de skriver om vardagsliv och träning. Den bästa bloggen tycker jag personligen är Frida Fahrmans blogg då hon känns väldigt jordnära men samtidigt så aktiv och koll på allt! Vad har du för hudvårdsrutin, och har du några favoritprodukter? =) Åh, världens värsta fråga som någonsin skulle kunna komma fram.. jag är sämst på detta så jag tar gärna emot all hjälp ni har? Jag använder mig utav en garnier dagcreme som jag faktiskt tycker fungerar väldigt bra.. sminket tar jag bort med... VATTEN! Hjälp? Får man det? Allt försvinner med vatten (då jag inte har så mycket och mascaran är vattenlöslig) men jag blir samtidigt torr istället så dagcremen används. Jag tycker det är så tråkigt att lägga pengar på sådana saker som inte.. "syns". det finaste plagget du äger? Min vita rosklänning ifrån H&M "the garden collection". Den är perfekt när man vill känna sig fin och den går alltid "hem". har du någon dold talang? Den var också lite klurig.. Jag kan troligtvis snacka ihjäl människor? Den är väl bra? Annars.. när jag var 13 år skrev jag alfabetet på datorn på 5 sek, har aldrig varit så stolt. Det var 9 år sedan. Nu bloggar jag dagligen så jag tror det går snabbare. Annars är det väl sång och piano också då. Hjälp. Förlåt. Låter självgod? Men jag gillar att göra saker på sidan om bloggen. Mode är en sak, det är det jag bloggar om. Bloggen är INTE allt i mitt liv - men en del av det - mycket av det. något halvknasigt uttryck som bara du säger? "MEN JAG AVLIDER AV LYCKA!" typ. Jag brukar ha fler, får återkomma till detta. Haha. såg att någon frågat va som är ditt bästa köp, då passar jag på o fråga va ditt värsta köp är som du någongång gjort ? Ehrm, jag hittade en stickad tröja som är randig och låg längst ner i en flyttkartong med prislappen kvar från 2006. Det kan bara inte ha varit ett bra köp? haha. Hur gör du föratt hålla din snygga figur? (avis) HAHA. Först - man tackar. En del säger att jag är tjock, en del säger annat.. men jag gillar att ha min s.k. figur, annars skulle jag väl ändå bara banta ner mig? Jag tränar väl ca 5 ggr i veckan och kör mest gym då jag vill bygga muskler gånger tusen. Jag vill inte ha slanka muskler. Jag vill ha MUSKLER. Detta gör att jag måste äta ungefär hela tiden. Mina lediga dagar äter jag 5 mål och sedan lite mellanmål såklart. Ju mer jag äter, desto mer kan jag köra på gymmet.! yey! Man kan sammanställa allt på det sätt att jag äter allt jag vill stoppa i mig och jag tränar som bara den - för att jag älskar det OCH jag har inga som helst planer på att bli smalare. Yey igen! så snygg du alltid är i din outfits!! Tack snälla! det gör mig glad :) Vart jobbar du nånstans? Jag jobbar på H&M i Uppsala! Igen! haha. Hur känner du Daniel och hur är han i verkligheten? Vi träffades utomlands då jag blev intresserad av hans bästa vän och i verkligheten är han precis lika perfekt underbar som han är i rutan. Han är den som alltid har ett leende på läpparna, ett skratt som är fantastiskt och en massa knep och knåp för att aldrig ha tråkiga stunder. Det är uppskattat. Och vilka är dina favorit skor? (älskar dom på den fjärde bilden!) :) Jag måste nog säga mina boots från skopunkten. De passar till allt. Såklart gillar jag även mina i silver som jag hade på balen.. men de kommer liksom aldrig mer användas och hänger nu på väggen. Vilket plagg skulle du väja att använda resten av livet? Något du gillar speciellt mycket? :) Det måste troligtvis vara lackleggingsen. De passar ju till allt! ALLT! Och de är sköna gånger tusen. hur gör du så ditt hår håller sig rakt hela dagen? Det är faktiskt inte rakt hela dagen, jag plattar det på tio sekunder på morgonen bara för att det är väldigt nött nertill, annars har jag platt hår (förutom en våg). Du ser ut att ha ganska tunt hår. Har mega problem med att få det rakt hela dagen haha. Nja du, där har du fel. Varje gång jag blir klippt får jag tunna ur hälften. Haha. Jag har så mycket hår att jag skulle kunna föda en hel apa. din favorit affär :)? Jag älskar H&M. ALLTID! Zara är dock väldigt fin också! Vart bor du? Uppsala :) Hur gammal är du? Jag är 22, blev det i september Har du pojkvän? Nej tyvärr Vad jobbar du med? och jag jobbar på H&M Har du alltid haft stort intresse för kläder och mode? Det har alltid alltid funnits i mitt hjärta. Jag glömmer aldrig då jag var 7 år och hade skolavslutning där jag var klädd i superkort tajt jeanskjol i en beige färg och en magkort knytblus. HALLÅ. SJU ÅR? När jag var 8 år hade jag en transparent vit klänning i flera lager, ursnygg! Höga klackar började jag använda i ungefär samma ålder tror jag?! Sminkade mig när jag var 9 år och var först i klassen med att använda bh - såklart blev man mobbad för det! Vilket plagg är din favorit? Lackleggingsen igen då! Hur skulle du beskriva dig själv med 3 ord? Och varför med de orden? Glad, sprallig och spontan. Glad för att jag vill alltid sprida glädje och jag tycker att det är så himla mycket roligare att skratta. Sprallig för att jag blir galen och glad samtidigt vilket gör mig sprallig och spontan för att jag inte alltid planerar allting utan ibland bara händer det. Varför jag inte skriver ödmjuk, snäll och omtänksam? De fina orden? Det är för att jag inte alltid känner mig som sådant. Jag är kanske inte jordens snällaste människa. Låter läskigt men sant. Hur ser en vanlig dag ut för dig? Jag jobbar, bloggar, tränar och tittar på tv. I stort sett. Läser andra bloggar glatt och äter en massa mat. vad är den ideala höst outfiten för dig?:) Allt med lager på lager, halsduk, pälsjacka.. boots. ALLT! Jag vill verkligen ha ett par boots i burgundyfärg. De är mitt nästa köp! Hur lyckas du med att ha fått till en sådan stor och mångsidig garderob? har du sparat kläder i flera år? Jag tror faktiskt att det är på den vägen. Jag vill inte slänga någonting utan jag sparar hellre allt och kombinerar utifrån mina egna tankar. Jag gillar att ha lite utmaningar. Höst eller vår? - Varför? VÅR! Det är som skönast och varmast och man blir kär i att vara kär. Hösten är dock bara mysig... och mörk! Jag gillar ljuset! Skidort eller solsemester? - Varför? SOLSEMESTER! När jag var mindre åkte jag jämt snowboard eller slalom varje år men nu är jag dock rädd över att bara ställa mig på en bräda.. Haha. Så hellre sol och snygga män! I och för sig, snygga män i backen är ju faktiskt nästan vackrare... Lägenhet i stan eller stor vila på landet? Lägenhet i stan JUST NU, sedan vet man aldrig, bara jag äger en bil så bor jag hellre i förorten med min familj - dock ALDRIG på landet. vart bor du och vad jobbar du med? =)=) Se ovan säger jag nu : ) haha. vart får du all din ispiration ifrån? och hur känner du daniel från idol? :) All inspiration känner jag att det kommer ifrån mitt jobb och de bloggar jag läser PLUS min egen garderob! Så enkelt är det :) Hur mycket jobbar du? Vad har du för tjänst? Jag jobbar heltid! :)

TACK SNÄLLA FÖR ALLA FRÅGOR. Jag blir så glad över att ni är så intresserade och vill veta mer. Detta gör såklart att vi kommer ha fler sådana här frågestunder framöver. GLÖM INTE BORT ATT NI ÄR FANTASTISKA! Det är ni som gör det roligt att blogga!

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Kul att läsa dina svar! Vad gör du annars idag då? :)

2010-11-07 @ 13:36:11
URL: http://slipsens.se
Postat av: Nathalie

Sv: Åh tack va gullig du är det skulle verkligen vara till stor hjälp!

2010-11-07 @ 14:04:12
URL: http://vetterleins.blogg.se/
Postat av: anna

kul att jobba på hm :)

2010-11-07 @ 14:15:38
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: esmeralda

taack så mycket :)

2010-11-07 @ 14:18:26
URL: http://ndotter.se
Postat av: Johanna (fd. BAMBII)

sv: ingen orsak! :)

2010-11-07 @ 14:22:27
URL: http://fzckedup.blogg.se/
Postat av: Emma Hå

Haha förlåt för den hemska frågan om hudvård :P men jag är själv på desperat jakt efter tips, hehe =)



//Emma Hå

2010-11-07 @ 20:39:48
URL: http://emmahas.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0