DAG 9 - JAG GJORDE ALLT FÖR DIG

src. HÄR

Jag älskade att vara hemma hos dig när du var och tränade. Då passade jag på att springa runt som ett nyfiket barn för att hitta små goda ting att titta på. Oftast slutade det med en massa dvdfilmer framför tv:n. Var gång klockan började närma sig slutet av din träning blev jag lite extra pirrig. Då var du ju påväg hem. Den här dagen var precis som alla andra frånsett att du ringde mig i förväg och bad mig fixa mat. SÅKLART sa jag och kände mig genast taggad (eh, inte alls, känner man mig vet man att mat inte riktigt är min starka sida.. men vad gör man icke för kärleken!?) från min nersjunkna plats i soffan. Ett.. två.. tre.. HOPP! så var jag uppe på benen och redo att hugga in i grytorna. Nästan. Du ringde igen och sa till att vi skulle laga mat till en kompis också. Ja visst! Jag fortsätte.. och vet ni vad det blev? Korv och makaroner. Det var min favoritmat. Jag fixade och trixade med att springa mellan grytan och stekpannan och.. ketchupflaskan!

Efter någon halvtimme kom du hem och visade ditt vackra jag och jag blev helt förtrollad. Var den här mannen verkligen min? Åh. Puss puss puss på dig.. sedan visade jag upp min dukning och att maten stod färdig på spisen. Jag kände mig så nöjd så nöjd.. ända till dess att du sa: "Men lilla gumman.. haha!" Jaha.. vad hade jag nu åstadkommit för fel? Dessa två var alltså hockeykarlar och hungriga som aldrig förr (jag kommer ihåg hur de verkligen såg helt färdiga ut efter träningen) så hade jag, lilla malin, gjort pasta för... tja.. vad ska man likna det med? Tre sniglar? Well, jag hade inte ens fyllt en kastrull. HAHA. Stackars små liv. Han tog min hand och sa de fina orden "Du försökte ju iallafall!). Tack snälla. Tack. TACK. TAAACK! Vi satte oss ner vid bordet och jag skrattade åt att se dessa två stirra sig blint på hur makaronerna kokade och tillslut hade de ätit upp korven innan! Mysigt. Sedan var vi så mätta att vi inte kunde röra oss och du slog igång DEN HÄR LÅTEN och la dig bredvid mig och tittade mig rakt in i ögonen och sa - "Malin, jag vill att det här ska hålla förevigt.!" Det var verkligen för bra för att vara sant.


Anledningen till att jag faktiskt kommer ihåg sådana här situationer är för att jag ofta tänker tillbaka på mysiga stunder jag varit med om. Det gör vardagen så himla mycket mer underbar. Kom ihåg det!

Kommentarer
Postat av: ♥ KHANGKHENG´S

härligt snäckan, Kan du rösta på mig här: http://kmill.blogg.se/2011/february/vinnarna-av-tavlingen.html?_tmp=70e50128f8de024c2d2f1d894cbe2eef54e1fb6f snälla? (A) <3

2011-02-09 @ 23:02:46
URL: http://khangkhengs.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad vackert du skriver om kärleken! Man sugs verkligen in i dina känslor, och förstår, känner igen sig... Mysigt! Och så har du ju himla fina outfits också. ;)

2011-02-10 @ 13:49:15
Postat av: Bella Sten

Åh, va glad jag blir! Mys mys, tiden får gärna gå lite fortare, dagarna, veckorna, åren - i alla fall ett litet tag. För som det känns nu vill jag gärna bli vuxen en stund! :)

men malin, vad hände?..

2011-02-10 @ 17:10:14
Postat av: Laks

skön låt :) den där gamla skivan! :P lyssnade på den en hel sommar typ förut X)

2011-02-11 @ 13:08:10
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: emelie

Haha, det här får mig att tänka på när jag lagade mat till min sambo första gången.. Jag tyckte att jag kokat pasta för 100 pers, vilket jag sa högt, och han log lite fint åt mig.



Såhär i efterhand vet jag att han äter som en häst och att han tyckte att det var lite för lite pasta, och att han skrattade lite lätt inombords åt min kommentar. Hahaha! :)

2011-02-11 @ 23:46:40
URL: http://makeitalone.blogg.se/
Postat av: sara

åh.. blir glad för din skull att du varit med om något så fint:) men ändå så avis. har känt samma sak som du känt, flera gånger, men alla killar har bara lurat mig att dom gillat mig också. vart finns det bra killar egentligen? såna som stannar?

2011-02-12 @ 15:50:22
URL: http://saramlr.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0