Malins Överraskning 27/9-'08

När jag slutade att jobba igår fick jag sjuhundrafemtioåtta samtal och var tvungen att springa snabbt för att Isak och Johanna väntade bakom hörnet. Vi hade väldigt bråttom. Åkte och hämtade upp en man till och sedan var vi påväg. Det enda jag visste om var att destinationen var huvudstaden. INGENTING mer. Nähä... jag försökte veta men jag ville samtidigt inte. Hur kul som helst! Jag fick dessa människor att stanna till vid en mack så att jag kunde sluta klaga på min hungrighet (vadå, jobba en lönelördag, springa fram och tillbaka i nio timmar med kunder som frågar allting = man blir hungrig(: ). Sedan fortsatte vi.. och jag trodde verkligen inte att vi skulle komma fram men till slut så.. då ser jag en massa köer och fattar verkligen ingenting. Vad har jag missat liksom?

Tydligen en konsert. Och tydligen JASON MRAZ. KAN MAN BLI LYCKLIGARE? Jag bara skrek när de berättade och skrattade och log. Han är helt underbar den människan och NU SKA JAG FÅ GÅ PÅ KONSERT!!!! Vi gick och ställde oss längst bak i kön. Ja, den var gigantisk. Men det gick faktiskt väldigt snabbt ändå, fotograferade litegrann och sedan var vi inne.. strax innan klockan 19. Konserten började 20. Det blev förband och sedan var det dags för denne man att uppträda.. och han gjorde det med bravur. SATTE ALLA TONER. Verkligen!! Vi var alla så sjukt nöjda. Vilken strålande insats.. Så otroligt bra konsert, så fruktansvärt bra. Jag var så nöjd,, aldrig vart så glad. Älskar när människor hittar på sådana här saker.. och bara fixar allting "Men Malin, det är ju DIN födelsedag".. fick jag höra ungefär hela kvällen. Jag behövde inte göra en endaste liten grej. Tusen tack..! Sedan fortsatte dessa människor med.."Kvällen är inte slut här.. vi ska åka till.. STUREPLAN" haha.. nu blev man ju inte mindre lycklig direkt.. Jag älskar stureplan. Jag älskar stockholm. När vi åkte i bilfärden påväg hörde jag Isak som ringde och frågade en restaurang hur länge se serverade mat... så att vi kunde käka.. det var till klockan elva..

Okej, när vi hade parkerat bilen fick jag reda på att vi skulle till "hotellet". Hur vackert var inte det? Så mäktigt. När vi tog våra första steg på röda matten (ja, den var röd) och gick mot vakterna.. visade leg.. säger han:
"19... och 20... alltså hörru grabben, det är ju 25 här.. det här går inte.."
"Jaha, säger Isak, vänta lite, då ringer jag barchefen(tror jag?)" (de är nämligen tajta.)
Vi fick gå till sidan och vakterna sa till oss att akta på oss.. Så ringer han chefen för stället som i sin tur kontaktar en annan man som i sin tur går till vakten och säger att de där människorna är välkomna in. Vet ni vad.. Det kändes så sjukt skönt att bara kliva förbi vakten och lägga på ett leende. Jag är fem år yngre, men heey, det hindrar ingenting. Haha.. Så kommer vi in och blir hänvisade till ett bord uppe på övervåningen. Där fick vi hälsa på chefen själva och skaka hand.. Så kommer en efter en och ger oss det vi vill ha. Jag beställde en djurisk god ceasarsallad med kyckling och pepsi till detta. (ja, tur att den var god. 200 spänn för en sallad äter man inte dagligen) Så äter vi och myser på. Jag var så nöjd.. och bara log hela tiden. Det var fortfarande inte slut. Vi gick ner till dansgolvet/baren och där nere kommer vimmelfotografen och vi blir fotograferade.. så nu är vi med på den sidan också. Nöjda. Efter ett tag drar vi även därifrån och återigen bara LER till vakterna utanför. HA HA HA.

Så åkte vi runt, gick till sleven och köpte godis och sedan åkte hem. Jag har aldrig i mitt liv varit med om en bättre natt. "Var det bättre än midsommar Malin?" svar: JAAAAAAAAAAAAAAAA! haha.. så sjukt roligt. Jag var lyckligast i världen. Vi var hemma runt tvåsnåret och nöjd var jag.

Tusen tack för igår. Bilder kommer. Jag bara älskar er.
(det roliga var att jag lyssnade på lugna favoriter runt klockan åtta på morgonen och där spelades precis Jason Mraz och då sa dem att han skulle spela igårkväll... och jag tänkt bara LYCKOS dem... så var även jag en av dem. HA)

Kommentarer
Postat av: Isak

Mmm.. dyr var den! :P

2008-09-29 @ 02:06:10
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0