DAGENS SKRATT AV JOHANNA:


jag och malin ute i på klubb/restaurangen Hotellet i Stockholm/Stureplan

Denna kvinna är jordens mest fantastiska. För några dagar sen beklagade hon sig över hur dyr synundersökning+ linserna var och ringde till sina föräldrar och bad om pengar så hon kunde överleva resten av månaden. Då hon har två väldigt förstående, kärleksfulla och givmilda föräldrar så skickade de självfallet över några hundralappar till denna fantastiskt söta dotter som såklart inte ska få dö på kuppen av ett besök på Synsam!

´Vad jag nu suttit och skrattat åt hela denna eftermiddag är att hon i förrgår köpte sej en TAMAGOTCHI
som hon nu ser som sin vän och husdjur. När jag pratade med henne tidigare under dagen beklagade hon sig över hur hon blivit väckt av detta odjur till husdjur (varför blev hon väckt? - jo, Tamagotchin var hungrig och ville ha frukost) och hur skönt det varit under gårdagens kväll då hennes "husdjur" till Malins stora glädje somnat redan kl. 21! Hon hade då fått en "timme över för sig själv" framför tv:n. Min fråga är då; 1. Hur kommer man på att man ska köpa en Tamagotchi? 2. Varför lägger man pengar på något sådant då man dagarna innan beklagar sig över hur dyra synundersökningarna blivit under den senaste tiden?

sjukt roligt var det i alla fall, och darling Malin, jag avundas dej inte för din tamagotchi;) men skulle gärna vilja besöka dig och se hur mysigt ni två har i tv -soffan på fredag;)!

Allt ovan är skrivet av min älskade käraste vän JOHANNA
Nu ska jag alltså besvara hennes svåra frågor:
1.
Jag drömde natten innan att jag hade skaffat ett barn. Sedan att jag skaffat ett djur. Det blev en tamagotchi. Jag vågar inte äga ett djur för TÄNK OM jag skulle glömma det eller någonting sådant.. och jag vågar inte skaffa barn, eh, by myself? SÅ det blev en liten söt rosa sak. CANDY heter familjen, bara så ni vet.
2. Jaa, den var knepig. HAHA. Pinsamt. Men jag ville ju så gärna ha. På jobbet tyckte de minsann att det var bättre än att köpa kläder.. SÅ att det är väl godkänt ändå? ;)

Jag blev faktiskt arg på mig själv när jag efter 8 minuter på fikarasten insåg att jag glömt gett mina söta tre barn middag. AAh, jag sprang iväg.. de blev så glada. . De bara hoppar och studsar.. Ah, jag har fått så söta barn (dock kan jag inte uttala deras namn med tanke på att de är på japanska. MEN ÄNDÅ!)
Älskar dig ändå Johanna, trots att du garvar ihjäl dig och hånar mig.. nej men det är lugnt. Absolut. Tänk inte på mig.. haha.. nu började jag tänkte på fredde i cypern.. haha "tänk inte på mig, nej men jag ska väl ta och gå då.." aja, bara johanna som fattar men till er andra - sköt om er! ;)
Och johanna igen: Fredag it is! ;)

Kommentarer
Postat av: LEIA-MAJA

Men jag har fått den sötaste sötaste sötaste av dom alla!!!!! men så liten. Fy va livet är kämpigt ibland.



Kramar

bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0