kristendom

ja, ni läser rätt, jag sitter just nu och studerar "kristendomen" som vi har i religion, och det är faktiskt roligt eftersom man själv är insatt i den, däremot hittar man själv då också FELEN som står i texterna,
alltså okej,
"Trosrörelsen är ett samlingsnamn för de kyrkor som på 1980-talet växte fram med början i uppsala. Prästen Ulf Ekman startade 1983 församlingen Livets Ord och det blev startskottet för en ny religiös rörelse i Sverige".
Okej, bara en fråga, sedan NÄÄÄR skulle Ulf Ekman vara präst? oh, nej!
han är pastor och inget annat, det vet väl alla? :P

så nu sitter jag här och lyssnar på skivan jag fått som en "tidig" födelsedagspresent, spelade även piano nere, men som sagt, måste läsa klart några sidor till, sedan är jag fit for fight för tv:n, och godiset. smarrigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ulf är präst i grund å botten;)

2006-09-03 @ 00:17:35
Postat av: O.

Kolla dina källor bättre. Ulf Ekman är prästvigd i Svenska kyrkan men jobbar numera som pastor i Livets ord.

2007-09-07 @ 13:26:50
URL: http://www.ud-din.se/foodblog
Postat av: Insatt

Ulf Ekman är faktiskt präst från början, trodde jag alla visste.

2007-12-01 @ 22:02:07
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0