vi är ett sjungande folk

det har aldrig hänt förut men idag bara hände det. jag pallade inte mer, satt och tittade på hederliga >"the voice" kanalen och plötsligt slog det mig,
vad gör jag?
vad håller jag på med?
vad fördriver jag tiden med?
detta går inte, jag kan inte fortsätta såhär.
vad ger det mig att titta på sådana här saker?
ingenting.

istället stängde jag bara av tv:n. gick upp och städade mitt rum lite snabbt och till det lyssnade jag på harald, världens bästa musik.

efter ville jag inte alls sätta mig ner framför tv:n igen. jag ville ha mer, mer och mer!

"...för det når mig när jag är på höjden, och det når mig när jag är i djupet..."

jag har nu slagit på "stefan salmonsson" och lyssnar på det för fullt här i mitt kök, äter godis till och bara njuter. nu ska jag slå av datorn också och bara fokusera, det finns inget bättre.
äntligen, det var det här jag ville när jag åkte ner, jag ville ha det såhär som jag hade det för ett år sedan, jag vill inte bli påverkad av någon annan, jag vill vara mig själv, ha min egen tro och min egen uppfattning om saker och ting. jag älskar detta, jag älskar lovsång och har alltid gjort det, men äntligen har jag den längtan som jag hade sist för ett år sedan, en längtan till Jesus, en längtan till himmelen. jag har aldrig varit så glad, och jag är glad jämt, aldrig ledsen, aldrig sur, aldrig besviken, jag ska bara vara glad,
när det är som värst ska jag bara ta fram min bibel och läsa det bibelord jag skrev in igår. tack!

tänk på en sak, detta är det bästa som finns.

(jag har bestämt mig och det nu.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Malin, är du kristen ? :)

2006-08-02 @ 12:05:46
Postat av: tess

ojoj nu börjar det hända saker med din blogg här ;)

2006-08-02 @ 13:12:29
URL: http://touchoftess.blogg.se
Postat av: tess

jätte kul med dina bilder :D

2006-08-02 @ 13:15:09
URL: http://touchoftess.blogg.se
Postat av: Malin!

Svar: Ja, jag är kristen och har varit det i hela mitt liv ;) weeeoo, jag är lyckligt lottad!

Tess: haha, tack så mycket, när jag har tid ÄLSKAR jag att blogga, såhär ska det fortsätta får vi hoppas :P

2006-08-02 @ 14:49:31
URL: http://maaaliiin.blogg.se
Postat av: Anonym

Malin jag tycker att du är en så underbar förebild, du ser positivt på livet hela tiden & du har alltid något vettigt att förmedla. Tack för en alldeles underbar blogg ! :)

2006-08-02 @ 15:31:40
Postat av: Malin!

Tack så jättemycket, vad glad jag blir :) jag försöker verkligen att se allting från den ljusa sidan - allt blir så mycket lättare då! Tack för att du är en underbar läsare :D

2006-08-02 @ 16:07:49
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0