helgens sköna ting

nu har det minsann gått en lång tid sedan jag bloggade här, men bättre sent än aldrig antar jag!

fredag:
mycket trevlig kväll med alla manliga varelser här hemma hos victor, vi beställde hem mat, såg idol, gjorde oss iordning och ja hade allmänt kul!
vid kvart över elva åkte vi in till stan och vad kan man säga om inte att man hade tur. kön var längre än kilometervist långa bilköer (nästan) ut till vägen och ja, vi gick bara förbi allihop när vi anlände. varför? jo, för att victor har vip- kort. stolthet ;)

och där inne var alla människor man kan tänka sig. kul att känna igen så många faktiskt, det var riktigt fullsatt. träffade lina och givetvis många till.
victor och jag var kvar till klockan ett, cirkus, och började sedan gå till kebabhouse, köpte med oss mat hem och åkte hemåt.
väl hemma åt vi upp våra kebaber, eller han kebab, jag tog med kyckling och det var riktigt smarrigt.
sedan bytte vi lakan och vi båda höll på att somna. DÅ häller victor ut en liter vatten på mig. "OJJ" säger han. haha, jag skriker och flyger upp, iskallt var det också, han höll på att dricka ur den som en vanlig man, men ack nej, PÅ MIG. alldeles blött överallt, och ja, nu var det dags för byte nr TRE i sängen. upp och hämta lakan, dvs vi bytte lakan tre ggr under hela dagen, men mysig är han ändå, min victor. vi skrattade och somnade.

lördag:
vaknar upp vid klockan tio och började sätta igång med städningen. KÄRA VÄRLD hur huset såg ut. haha :P men det gick undan och vi blev 73.50kr rikare när vi gick och pantade på ica.
detta spelade vi på tipset för (som vi alltid gör varje lördag) men även denna gång vann vi inte ett öre.
gick hem igen och bara hade allmänt trevligt till klockan kvart över tre då vi begav oss till victors mor för middag.
där lästes tidning och vi dukade och åt.
sedan var vi kvar där ett tag till och efter det hem hit (till pappa) igen. då kommer viktor förbi för att hämta sina grejer, och säger att han och lina ska in till den NYÖPPNADE gallerian lite senare, och vi är på att följa med. jag blev överlycklig :P (tio ggr lyckligare än victor till denna idé) men vi åkte in lite senare, när viktor och lina kom och hämtade oss.
oj hjälp vilka människor. och vilket arbete, jag trodde aldrig att de skulle hinna få hela gallerian klar i tid, men ja, skam den som ger sig.
vero moda, jack&jones, exit, only, vila och några caféer kom också :P så mycket trevligt. Hur mycket människor som helst var det där 18-22 var öppettiderna.
snart öppnar gina tricot och några till i en annan galleria. ni förstår inte hur vacker stad vi har det här :)
efter vi gått runt där och jag hittat...
  • en kort kavaj - trekvartsärm - mycket läcker
  • en röd kappa
åkte vi till subway för att käka, där våra män bjöd oss. mycket smarrigt minsann!
sedan fick jag panik för klockan var kvart i tio och kvantum stänger tio så vi fick bräsa iväg för att köpa godis. lösvikt. mums.
viktor och lina lämnade av oss at victors och han och jag började att titta på den nya beck - hur bra som helst, faktiskt. över förväntan. till godis. men det tragiska var att jag övervägde att hålla ögonen slockna. dvs, jag somnade när det var ca en halvtimme (jag tycker en kvart men dock inte victor) kvar av filmen, så jag missade ju själva poängen med den. istället fick victor berätta slutet och det trivdes jag lika bra med, jag blev ju PIGG!
sedan gjorde vi oss iordning och somnade.
bara en liten parantes:
inne på kvantum gick lina och jag till lösviktet på direktenm och victor, viktor gick någon annanstans som inte vi visste om. i alla fall kommer viktor till lina samtidigt som victor kommer till mig, viktor visar då upp en julchokladkalender och lina blir happy!
"jaag då" tänkte jag för fullt och letade runt victor som om han höll i någon. och ja, FAKTISKT ;) (han sa det sedan att han var tvungen :P) de är helt underbara. så lina och jag fick varsinn chokladkalender, som vi ska spara och äta var dag!
helt underbara, och vi blev överlyckliga.

söndag:
vaknar även denna dag klockan tio, gick ner och åt frukost, duschade och såg sedan idol. efter det gick vi till ica för att köpa godis - IGEN! och gick tillbaka, hämtade alfapet och ordfejden och åkte till victors mor. där åt vi mat - kyckling och ris - och sedan fick vi åka tillbaka för att victor skulle plugga religion!
jag satt då bakom som världens stöd och läste tre tidningar, efter det somnade jag.
victor blev klar senare, efter att jag ringt min mor och snackat med henne ett tag :D

då klockan kvart i sex åkte vi in till staden för att gå på bio - james bond NYA!
faktiskt en riktigt bra film.
bara en liten parantes:
när vi kommer in är vi hyfsat i tid och publiken älskar verkligen att det finns några som ska in till mittenplatserna efter att de alla satt sig till rätta. i alla fall går det kanske en halvtimme av filmen och vi hör ett pys :) det var då victors mamma som öppnade sin läsk och samtidigt blev det världens eld och lågor. det sprutade även kallat, och hon höll upp den så att personen framför fick en liten kalldusch och jag har aldrig skrattat så mycket under ett biobesök. hon ber s åhemskt mycket om ursäkt :P hahahahahhaa.

när bion var slut åkte vi hem, jag bäddade sängen och lade in victors kläder, han har en förmåga att slänga dem lite överallt :P
by the way.
i lördags fick jag en helt underbar grej - på prov. victor rensade ur en av sina garderober och jag - malin - fick flytta in. det ni ;) jag har nu införskaffat mig en egen garderob och fyllt den också, med väskor och kläder - hängt upp klänningar. (ni får se sedan när jag lägger in bilder).
toppen tycker jag, men sköter jag mig inte tar han tillbaka den ;)

vi gick efter det ner och fikade yoghurt och mackor - satt vid BARDISKEN ;)
nu sitter jag här och skriver - plus att vi nog ska inviga ett av de alla winegumspaketen victor paps köpte i åland ;P OTROLIGT GOTT!
plus smekmånaden ;)

trevligt ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

SKA gina tricot öppna ändå? Jaaaaa i så fall!:D Då kan dom väl ta hit Zara också tycker jag! Och Top Shop! Och..haha nej, nu får jag nog ge mig: )

2006-11-26 @ 21:53:31
URL: http://lindaeson.blogg.se
Postat av: malin

jag håller med dig totalt linda, otroligt braaa!
jag tror det, eller är det jag som sprider ut ett rykte som inte stämmer - men det är vad jag hört faktiskt!

JA, det hoppas vi båda!

2006-11-26 @ 21:53:41
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0