Det värsta som skulle kunna hända





Jag har aldrig varit med om något liknande. Fy vale vad hemskt och äckligt. Nu när pappa och mamma kom hem efter jobbet hör jag ett "NEEEEJ" skrik utanför och blev genast nyfiken. Det är avloppet och har blivit kaos i huset och inte nog med det. HELA källaren är full med vatten och då talar jag inte centimersvis utan DECIMETERSVIS, alltså minst 1-2 dm. Allting är förstört, skor, maskiner, mattor, kläder, mina skolgrejer sedan förut, väskor, cdskivor, ALLT flyter omkring. Okej det kanske inte är så farligt tänker du men för oss är det det. Nog för att det bara är material så är det värdefullt. Och det fortsätter - vi får inte gå på toaletten - jag håller på att avlida och så gör också min lillebror!

Pappa ringde hit en "sug-man" som kunde komma på direkten. Tur det, nu står han här utanför och suger upp i vårt avlopp. Fy och usch vad äckligt det luktar - men sådant får man ta! Granne på granne har kommit hit och de blir nu mer rädda av att detta ska hända dem. Galet! Vi är ALLTID det första huset. Kommunen är SKYLDIG att vara här och titta till då och då, men gör dem det? åh nej. Så nu är det väl nästa hus tur. Varför ska det behöva hända något så här drastiskt innan någon tar tag i någonting? Jag blir så arg. Näe men idag skulle pappa och mamma åka in och köpa sängar i staden men istället händer en sådan här sak. Jag kommer aldrig få min dubbelsäng helt enkelt. Ge mig den! NU!





Nu har vi i alla fall hittat några småbollar som Edvin förut tappat bort och alla andra småsaker, de bara flyter omkring här nere. Allt detta har alltså hänt på bara någon timme och det har redan fyllts så snabbt! Men nu ska det väl vara avklarat hoppas jag, eller ja, hjälp har ju kommit och utanför står dem och suger och suger, en hel lastbil! Nu återstår bara frågan - vart är middagen? Jag håller på att avlida, och så var denna kväll bajs.






Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0