Livet är orättvist

Här är jag, Malin, en arbetslös tös som bara är hemma på dagarna. kul? Ja, första veckan, andra veckan kul? Åh nej. Jag vill ha ett jobb, ett arbete som jag trivs med och verkligen längtar till att ta tag i. Ett sådant som uppfyller alla drömmar, men å andra sidan, jag får inte vara en sån. En sådan som skjuter fram allting. Hopplöst!

I alla fall det jag skulle komma fram till är följande: Varför ska då jag, Malin, hålla på och dammsuga hemma när hela min familj bara sitter och tittar på. Bara för att jag är "hemma" om dagarna betyder inte det att jag helt plötsligt blev en "städtant" Närru, slut på detta nu! Så mamma, du som håller på att gå in dina högklackade skor för lördagens evengemang, du får dammsuga nästa gång! End of discussion. Btw, nämnde jag att hon ska till Frankrike i September och har inte tänkt att ta med sin äldsta och enda flicka? Det är sant, jag funderar på att lägga mig i väskan - för jag veeet vilken hon ska packa i. Arlanda - here we cooome.

Pss. Jag tror att jag ska önska mig en dammsugare när jag fyller år. Fatta vilken bra investering. Nu ska jag bara hitta en i rosa - annars är det ingenting att ha. Punkt.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0