En riktigt god jul!

Åh, precis kommit hem från mormor och morfar. Snart är det verkligen film som gäller men innan dess måste jag skriva av mig och tacka ALLA för ALLT fint jag fått. Såå otroligt bra saker, är så otroligt nöjd och glad! Vi måste nog vara den familj som fått mest grejer helt klart. Jag, pappa och Edvin fick fälla ner sätena i bilen för att kunna ta hem alla julklappar och efter det fick pappa åka och hämta mamsen + Oscar. Otroligt. Pingisbord, air hockey, innebandyklubba, hörlurar, massa kläder, leksaker, pingisracket, radiostyrda saker, filmer, böcker (sådana där dyra ni vet! :P) hårgrejs ALLT har vi fått med oss hem. Plus hemmatelefon, mamma fick en ny plattång så jag får den GAMLA TACK! haha, bra jobbat pappa, en sådan behövde hon verkligen!

En liten lista på de underbara tingen, eller vissa av dem som jag kommer ihåg:
- Stora schampo och balsam flaskor från tigi! Urbra! ;)
- En stor fet kokbok (perfekt när man ska börja laga mat på egen hand :P)
- En väska
- En hel del prylar till hemmet, ni vet slickepottar, typ x antal stycken i snygga färger och ingen var lik den andre, en röd visp, sockerkaksform, en toalettborste (ursnygg verkligen, i rosa och vitt! av lina ;D) mått dvs,. matskedar, teskedar osv.
- En orange stekpanna
- Ett otroligt snyggt och hederligt STORT durkslag. Det snyggaste jag sett - i ljusblått/klarblått! det var nog bästa presenten! haha..
- Rosa olika bunkrar. Superbra
- Parfymbox Sweet darling
- En dvdfilm
- Svarta byxor, snygga och snygga igen! jag köpte dem själv men fick av föräldrarna! haha, supersnygga raka, perfekta!
- En grå lång cardigan. Precis som man behöver när man bara har tio stycken sådana. Men denna är SNYGG!
- Jordens snyggaste svarta mössa, perfekt i vinter, från stadium! Gillar den skarpt och även ett ROSA headband. Dessa är riktigt snygga och jag är jätteglad. Perfekt till mina promenader, eller varför inte till en tur i backen?
- Gymhandskar? Heter de så? Från casall! Älskar dem! Snyggaste jag sett i svart och vitt
- Presentkort + pengar
- Ett strykjärn. Hur snyggt som helst! Med egen ångstation! Det är perfekt. Jag bara skrek "Jaaaa EN strykmaskin" haha, alla skrattade, jag kom inte på vad de hette :P
- En dammsugare! Helt perfekt size och allt! Det behöver jag verkligen när jag flyttar!
- En rosa, vad heter dem, mixer? haha, en sådan från OBHnordica. Precis som jag ville ha :D Den blir kanon!
- En verktygslåda - ett helt set med saker i. Perfekt när jag flyttar! haha, pappa tyckte att jag skulle behöva det, jo ja visst! det gör jag ju också! Supersnyggt i blått! (för det rosa var alldeles för dålig kvalité) haha..
- Jag ska även få nya glasögon! De längtar jag till. Ska prova ut i Uppsala sedan så får jag dem, två par, av mams och paps :D
- En supersnygg fleecetröja, brun med knallrosa dragkedja. Den gillar jag skarpt! Superbra i vinter :D Älskar fleece.
- En almanacka och en sådan man skriver i :D
- En läcker ni vet de där spargrisarna "born to shop" haha, älskar den! Typ enda önskningen ;P haha,.

Så otroligt bra klappar. Är verkligen nöjd! Allt är perfekt! Nu ska jag titta på film! Och spela air hockey några ggr I guess.! :)

Först bara, mitt i julklappsinslagningen haha: "Pappa vart är saxen?" Frågar jag i all stress

"Jaa, jag la ju den, nää Lena vart la jag den?...."

Och alla var i full gång och letade. Och jag skällde på pappa för att han aldrig kommer ihåg någonting vart han lägger saker..

"Men vänta nu, jag stod här inatt, sedan gick jag hit... och efter det...." blabla

Haha, så han sprang runt överallt, och jag var fortfarande stressad, mamma började leta, pappa kollade i kylen med tanke på att han gjorde skinkan inatt och att han kanske la in saxen där, men inte där heller. Jag var nu nästintill arg för att han är så klantig. "Nej det går ju inte att klippa utan sax."

"JAHA; här är den ju" Säger pappa glatt och försöker lugna ner hysteriska mig som i denna stund var galen! haha..

"OJ JA MEN JUST. DEN TOG JU JAG NÄR JAG SKULLE ÖPPNA DAMMSUGAREN" hahaha, sedan började jag dödsgarva. Det var ju JAG Som lagt den så fint på pianot. Åh vad jag var arg! haha, lättad senare i alla fall! :)

SunesJul hann vi också med. Men det är egentligen onödigt, för ALLA Säger alla repliker hela tiden. Vi gör lätt en egen sunes jul nästa år. LÄTT! :) haha..

Och efter det knäppte vi julkort. Snart lägger jag in dem! :D Och sedan blev det till mormor och morfar. All mat åts upp och liknande. EN helt underbar dag!


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0