Mitt livs värderingar

Varsågod, här får du nu en blick in i mitt nya liv och ja, jag är helt och hållet seriös:

1. Jag ska verkligen flytta ner till Uppsala och ta tag i saker och ting. Måste skaffa ett jobb, måste skaffa ett boende (men tills vidare bor jag hos mina kusiner och faster i en lägenhet, 5 rok två vånings, så egentligen trivs jag verkligen bra här men samtidigt vill man inte vara en börda för denna familj :P) och måste fixa allt annat också.

2. Detta innebär alltså att jag flyttar ner några dagar efter själva julafton. Det vill säga att de vänner, nära och kära som finns uppe hos mig nu måste absolut komma och hälsa på mig innan dess. Annars blir det tråkigt. Jag lovar att bjuda på någonting gott.

3. Flyttlasset kommer köras ner med min kära familj samtidigt. Vi kommer därmed åka ner och bo allihop här hemma och det känns riktigt skoj. Vet ej om de stannar till nyår men jag stannar däremot, en ganska självklarhet, haha. En dag där under mellandagarna ska Johanna och jag åka ner till Stockholm på rean. Kommer bli grymt kul och bra!

4. Nu har vi kommit in till det nya året och det är nog NU jag börjar med mina värderingar igen. Egentligen är de mer som nyårslöften men samtidigt är det några man aldrig håller. Dessa BÖR hålla:

- Jag ska prioritera Jesus först i allt jag gör. Det är trots honom jag lever för och jag tror på evigt liv. Därför måste jag också tänka på det i alla situationer. Han är verkligen nummer ett och det bästa som finns. "Sök först Guds rike och hans rättfärdighet så skall allt det andra tillfalla dig."
- Jag ska hålla mig i skinnet angående min snabba reflektioner och handlingar som egentligen inte resulterat så bra i slutändan. Det vill säga jag ska verkligen tänka efter nästa gång eller den gång det finns en kille med i leken. Jag tänker så det knakar.
- Mitt mål är att vara så otroligt snäll och trevlig som möjligt, däremot är det inte lätt. Men jag ska försöka. Jag ska vara den person som hjälper andra av och på bussen, över övergångsställ, hämta tidningen JA ALLT! Just nu är jag den typiska svensken, men har faktiskt blivit mycket bättre på det ändå!
- Jag ska verkligen blogga mer, det är mitt liv och det är hur kul som helst. I helgen kommer mer bloggning och outfits från två veckor, haha, ja jag har tagit x antal bilder och det kan nog alla här stämma in på.
- Jag längtar verkligen till den dag jag gifter mig och bildar familj. Var dag tänker jag på det mer och mer, att jag vill ha barn, dock inte nu ABSOLUT INTE NU, men senare. Jag vill vara en ung mamma som håller i sitt barn första dagen i skolan. Jag längtar så otroligt mycket.
- Hädanefter ska jag INTE köpa kläder bara för att köpa, eller egentligen saker i allmänhet. Jag ska tänka efter och verkligen fundera: Behöver jag det här? Just nu är det alldeles för mycket kläder i garderoberna som till o med har sina lappar kvar. Varför? Ja det kan man fråga sig. Men som sagt, efter nyår!

Denna lista kommer troligtvis att fyllas på ju mer tiden går. Inte sant?

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0