Jesus för världen givit sitt liv

Bön: Tack Gud för att du tog på korset för mina synder, för att jag ska få evigt liv. Tack för att du gjorde detta i kärlek och omtänksamhet och du led för att vi ska få tro på dig. För att vi alla ska bli samlade i ditt namn. Jesus Tack för att du är Så god och barmhärtig, tack också för att jag har blivit uppväxt i en kristen familj och har därmed en bra bakgrund i mitt liv. Tack för att jag får älska dig och tro på dig, Tack Gud!

Jag vill även bara påpeka att trots för att jag är uppväxt i en kristen familj är inte detta det viktigaste skäl till att jag tagit emot Jesus i mitt hjärta. Ja, det är en av de alla steg men samtidigt kan man inte tro genom en annan. Man MÅSTE ta emot Jesus själv. Du kanske känner att "det räcker med att mamma och pappa tror, jag följer med på ett bananskal" Och NEJ det räcker inte, på så vis är du inte själv frälst och i längden är det inte tillräckligt. Ta emot honom med hela din kraft och tro på att du kommer få det helt underbart. Tro är det bästa som finns!

Svar: Nej, jag är inte medlem i Livets ord, men jag kan verkligen tänka mig att bli det! Genom att vara medlem i en församling känns det som om man är till en större nytta än att bara vara där ibland/på möten då och då.

Kommentarer
Postat av: Johanna

malin,jag har en uppgift till dej sen när du flyttar hit;)! en sak du borde engagera dej i;)!! eller som du MÅSTE engagera dej i!! Kanske två till åmed:D

2007-11-14 @ 23:15:15
URL: http://johannasten.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0