Därför tar jag inget glas till maten

Jag vill klargöra en sak här. Ni vet lika väl som jag vet att jag själv inte dricker. Och varför är då stora frågan? Ja visst, jag kan ärligt säga att jag smakat.. men vem har inte det? Och ja, piggelindrinken var god... det minimala jag smakade på studenten och ja, aquatinin med melonsmak var god den med men samtidigt.. fy vale! Jag hatar verkligen allt vad alkohol heter.. jag vill INTE att det ska komma i närheten av min kropp för fem öre. Däremot har jag verkligen ingenting emot ni som dricker, ni får dricka HUR MYCKET NI VILL.. ett eget val absolut! Jag blir bara rädd att alkoholen ska förstöra någonting. För trots att ni tänker att det är lugna puckar så händer det alltid någonting när en fylla drar igång.. Vänner bråkar osv. Varför?

Ni vet också, eftersom jag skrivit om det tidigare att jag är kristen. Det är en väldigt stor del i det hela gällande alkohol men ändå.. det är mitt eget val. Visst kan man vara kristen och dricka.. absolut! Se bara på engelsmännen och även i Aus tar de liksom öl på mötena.. så egentligen är det bara någonting i Sverige att man inte ska dricka.. Och skulle jag välja att dricka alkohol skulle jag självklart göra det också.. men vet ni vad? Jag behöver det INTE. Jag har lika roligt utan (okej, jag har aldrig vart lullig så jag kan egentligen inte säga någonting) men roligt kan jag ha ändå.. Faktiskt. Och sedan slipper jag vara bakis också. Jag SLIPPER lägga ut pengar på alkohol (ja, jag köper kläder istället).. När alla frågar vart jag får pengarna ifrån säger jag ist: Jag dricker INTE upp dem! Jag BÄR dem!

När jag tackar nej till sprit på krogen eller liknande får jag alltid "Va? Skaru inte ha nåt?" tillbaka.. Visst, jag köpte vatten i cypern och människorna frågade "Varför håller du i en flaska vatten?" Och de fick till svar: "Därför att jag är törstig.. Huuh?" Logiskt? Bara för att jag inte dricker själv är det ingenting som gått snett. Tvärtom. Vilken respekt man får alltså.. och det bästa av allt.. man är MEDVETEN hela tiden!

Och kom ihåg.. vad du än väljer själv, är du världens bästa människa! Ta bara hand om dig!


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0