Nej men Jag heter Malin

Klockan är knappt tolv och jag har redan varit med om:
- Skämts ihjäl inne på telia
- Fått "medges ej" på kortet inne på monki
- Varit med i SJUKHUSET inspelning


Då ska jag berätta utförligare... Jag lämnade alltså in min mobiltelefon idag. Stod verkligen på låset och hängde med två andra gubbar, eller rättare sagt äldre män. I alla fall får jag komma in och lite senare blir jag mottagen. Jag börjar att lägga fram min mobil och berätta vad det är som är felet och han berättar hur vi ska gå tillväga och springer sedan och hämtar en lånemobil. Jag frågar glatt om jag får behålla den istället men fick ett tvyärr nej.
- Jag lånade precis ut den här mobiltelefonen till en annan tjej och tänkte att du vill nog också ha den. Egentligen lånar vi inte ut den här för att det är ingen lånemobil men jag gör ett undantag...
Jahaja.. jag tackade minsann. Hur glad blir man inte av att ha en SNYGG lånemobil. Jag kommer aldrig lämna tillbaka den, tror jag :P jaja.. sedan när han ska öppna mobiltelefonen och börja ta ut simkortet säger han häpet..
- Nämen, vad är det här?
- Va, vadå?
- Ja, alltså det är liksom alldeles kladdigt... Vet du vad det kan vara? Kan det vara felet?
- Va? Nej men Va? Nej jag har ingen aning (det har jag visst innerst inne, de obehagliga tankarna på att jag för några veckor sedan sölade ut sylt i hela min väska gjorde sig påminda)
- Är du helt säker? (så börjar han lukta på det..)
- Ja, få se.. (jag lånar mobilen och luktar jag också,. bara för att se lite engagerad ut) Nej jag vet inte.. Kan det vara att någon kompis har lånat den..
- Ja så kan det mycket väl vara.. det luktar grogg.. Är det det?
- Det kan jag helt ärligt säga att det INTE är, jag dricker inte..
- Åh vad duktig du är.. hur kommer det sig (så kommer vi av oss här men sedan återigen in i ämnet)
- Men..
- Jag ska bara springa och hämta papper..
(ja, en lite skrattattack blev det utanför.. jag visste gått och väl att det där var mitt fel.. as usual haha.. men han har ingen aning...)

sedan går jag till monki och inser att det är 75% där. FY VAD UNDERBART! Jag hittade fyra plagg jag verkligen ville ha. En shortsdress, två klänningar och en väst.. Går till kassan och säger att det kommer troligtvis inte att gå eftersom jag inte har fört över pengar.. men jag testade ändå. "MEDGES EJ". Nähäpp! Kön växer såklart och alla hatar mig. Men jag tar det med en klackspark och säger jahaja, där ser man. Nu skulle man vart gjord av pengar... Istället tog jag bort den vackra shortsdressen och det gick bättre :P Men lika glad för det är jag ;)

såå när jag går hemåt hör jag en ambulans köra med fulla sirener.. Tänkte inte mer på det förrän jag ser att den stannar utanför kvarnen.. Här går jag nu alltså med mitt rosa paraply, som jag jagar med tanke på att det flyger iväg i stormen, och hör en till ambulans komma, stanna precis utanför.. Näru, det här vill jag se tänkte jag men tappade den tanken väldiigt snabbt för just då tar ena fram en kamera och jag inser på direkten att detta är en inspelning till sjukhuset.. Vackert tänkte jag.. hoppas bara de inte filmade när de körde hit och ser mig jaga ett paraply. Rosa är ju inte så diskret heller.. Men bara för det kan jag ju inte vara smart att gå därifrån.. nejnej.. jag är ju nyfiken. Så jag ställer mig alltså så långt fram som möjligt och tittar. Pinsamt? Ja visst. Men på trean är jag i höst ;) (eller så har de klippt bort den galna kvinnan längst fram, det kan vara fallet)

Nu orkar jag inte skriva mer och klockan slog precis över tolv. Hurra!

Kommentarer
Postat av: Lina

haha.. skönt stajl =)

2008-08-09 @ 21:50:51
URL: http://linaseto.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0