Är det vi kvinnor som får män att verka som svin?

Ibland undrar jag faktiskt hur det ligger till. Man hör väldigt ofta de där fraserna när killar är svin. Vad får killar att verka som svin? Är de verkligen svin? Finns det överhuvudtaget vackra sötnötar som är killar? Och kan killar vara svin utan att egentligen veta om det?

Ja, jag känner mig som SJP när jag sitter och skriver detta men ändå, jag tycker trots allt att killar är bra. På riktigt. Det finns bättre och de finns sämre.. men vad vore vi egentligen utan killar i denna värld? Vilka skulle då byta glödlampor eller byta filter i kaffebryggaren? Eller vilka skulle annars springa och köpa godis när man gnällt i en kvart av besatthet? Eller om man tänker efter.. vad gör vi egentligen när bilar inte fungerar? Nja, jag skriker och blir arg i alla fall.. Det krävs män. Män som kan saker. Män är så manliga.. Vad är egentligen manligt?

För mig är manlighet dessa saker:
1. Har körkort
2. Har fantasi och är påhittig
3. Vet vad en kvinna vill.. ha..
4. Stressar inte upp sig
5. Löser situationer utmärkt
6. Överraskar
7. Lagar bilar.. lagar mat.. lagar allt!
8. Bäddar sängen (ja, alla vet hur man bäddar en säng, varför inte bara göra det då? :P)
9. Tränar och sportar
10. Kör båt
11. Klär sig vackert
12. Bär matpåsarna (???)
13. Bjuder upp till dans! (ja, det är faktiskt verkligen INTE en kvinnas grej. Punkt)
14. Ringer, skriver mess.. etc.
15. Styr upp saker och ting
16. Snickra och bygga saker.. olala.
17. SPELA GITARR! (ja, det är nog ungefär det bästa! det får ligga överst egentligen) och sjunga
18. Bär kavaj, kostym. Det vackraste som finns.
19. Svart mobiltel. Ja kvinnor kan ha rosa, men män?
20. Klipper gräset... Åh.
21. Köra bil med en hand.. (jag lägger till detta till föregående punkt "ha körkort"). Såå snyggt!, ni förstår
22. Uppskatta oss kvinnor och inte ta för givet


Jag kommer säkert på fler under dagens gång.. Har jag fel? Rätta mig.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0