Vi och våra fördomar

Jag köpte mig en tidning, närmare bestämt VR och läste denna både i förrgår och även igår på tåget. Den artikel eller reportage som jag gillade som mest/bäst är "16 saker VI antar alla män kan".. Här följer dem.. mina favoriter:

1 ... svara på precis varenda liten fotbollsfråga, ovasett om den handlar om Svenska EM-landslaget 2008 eller någon obskyr argentisk spelares hattrik i VM 1972.
2 ... byta däck (även om det tar ungefär en dag längre än för de riktiga männen på verkstaden)
3 ... hitta. Överallt. Till exempel hem till din tjejkompis. Även om han aldrig varit där och du glömde vägbeskrivningen hemma.
4 ... äta hur onyttigt som helst, hela tiden, alla tider på dygnet.
5 ... äta blodpudding utan att tjuta "Vaaa är det för griisblod?" och spotta ut den halvtuggade klumpen på tallriken.
6 ... vara varma hela tiden, överallt. Spelar ingen roll hur tunn tshirt han har och hur många minusgrader det är, han är ändå alltid varm nog att slänga av sig jackan och ge den till dig om så bara en av dina tänder börjar hacka.
7 ... döda insekter. Vad spelar det för roll att den/det är störree än hans knytnäve?
8 ... fixa vilket komplicerat datorhaveri som helst som om han faktiskt på riktigt var Bill Gates.
9 ... överleva helt utan grönskar, på bara snabbmat, och aldrig någonsin känna sig "svullen".
10 . rycka in till ditt försvar ute. Även om det är mot ett helt hockeylag. Och fast det var du som började mucka.
11 . helt utan rädsla undersöka läskiga ljud mitt i kolmörka natten. Och med bara händer, muskelkraft och mod brotta ner tjuven, rulla ihop honom till ett litet paket och lämna över honom till polisen.
12 . mecka med hemmagrejer, typ måla, fixa tvättmaskinen, borra och lägga om golvet i badrummet. Och vara extremt het (i bar överkropp såklart) samtidigt.
13 . bära den tyngsta väskan utan tillstymmelse till klagomål. Även om väskan väger 70 kilo och det visst är tio kilo mer än killen själv..

Okej tjejer, kom igen. Vilken är DIN favorit?

Kommentarer
Postat av: Mattias

jag kan så mycker mer ;)

2008-07-26 @ 19:34:21
URL: http://mattiasbok.blogg.se/
Postat av: MALIN

Mattias: Haha, tror du det? Jag förvånas INTE ;)

2008-07-26 @ 22:56:32
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0