En midsommarnattsdröm


Det är midsommarafton 2008. Malin har fullt ös här hemma, med sig själv förstås. Klockan slår strax efter 15 och min älskade Johanna ringer mig efter hennes jobb. "Malin, du har inte hört av dig på heeeeela dagen" var hennes öppningsfras, haha, än fast vi hade bestämt oss för att HON skulle ringa mig. Well. Skitsamma.. vi hade alltså två val: 1. att åka hem till en av våra kompisar eller 2. Åka till Stockholm. Stockholm blev det ofcourse. haha, självfallet! Isak, Johanna och jag då. Vi tre. Bilen och allt! De kom och hämtade mig strax efter 16:30 och jag hoppar in i bilen. Så otroligt mysigt. Hur mycket älskar man inte roadtripar? Det är min favorit. Helt klart.

16:52 (ja, jag har fört lite dagbok as usually) ringer jag Kristoffer och säger att han borde vart med oss. Kunde kanske bli liiiite svårt det där med att han är ungefär 110-120 mil ifrån oss men tanken var ju god. Han följde med oss på sitt sätt hela kvällen ändå :)
Resan fortsätter och Isak och Johanna planerar en GBG trip framöver i sommar, jag ska tydligen också lyssna men är helt inne i mitt skrivande... Jag älskar att skriva.. det kanske ni har märkt?

17:23 Svänger in på statoil och det är byte av chaffis. Jag springer och köper godis. Daah, ofta man åker utan godis? Det finns inte i min värld.

Sedan efter en stund.. öppnar jag munnen och säger:
"Alltså, jag tycker att det är så manligt när killar kör. De bara sitter med ena handen där (pekar) och den andra handen där (pekar igen) och bara.... ler."
Här blev det då ett asgarv och Isak tog åt sig och sa: "Malin, skriv upp det där och lägg in det i din blogg sen" Såklart.

Vi kommer in i självaste huvudstaden och det börjar att ösregna. Här snackar vi Ö S regna. Helt otroligt, men det gick snabbt över och tack Gode Gud för det.
17:49 parkerar... NOT! Knäpper kort istälet..
Sedan körde vi runt ut mot djurgården men sedan tillbaka ändå och då fick vi syn på den där härliga taxin.
Nu hittade vi en parkering på Hamngatan och den var fulländat klar för oss. Lovely. Och på tal om det, tror ni inte att jag hittar min kära älskling på affish.. vava? Jo jo, det fick bli dokumänterat.. och nu har jag till och med sett den på riktigt. Lycklig.

Well, efter att ha besökt MAX och gått på toaletten där, haha, det tycker jag faktiskt var riktigt kul..1. när jag säger till en man att toaletten är ledig och att isak och jag inte står i kö blir han överlycklig (ja, han var något berusad eller vad) och jag säger också "jaa, se till att kissa nu".. "DU (säger han och tittar på mig, eller vart han nu tittar, jag får inte så jättebra ögonkontakt) jag LOVAR att jag ska göra det..." haha, det tycker jag var lite roligt.. sedan också 2. En till grej här. Ja. just det. 

Efter vårt besök där inne var vi så hungriga att vi höll på att avlida. Jag ville såklart till stureplan men fick jag det NJET? Jag blev lurad. De andra skulle ha mat på momangen så det blev Fridays i kungsträdgården, och jag blev nöjd jag med.. Hur gott som helst och hur trevligt som helst. Filtar fick vi också när vi satt där ute :) Jag hade såklart med mig min bästa bok för tillfället (vänninorna och kung carl) och hade en kort högläsning (de var inte så intresserade.. märkte jag snart.. Här fotograferade vi stolen som Kristoffer skulle suttit på och messa honom. Synd att han inte var med. På riktigt. Vi saknade dig där.

18:56 Johanna spanar in en mans rumpa.. jag höll på att skratta ihjäl mig. Hon satt alltså två cm bort från den och GLODDE!.. Du är förlåten, det vet du! GOTTT var det när vi äntligen fick mat här efter också!

Del 2 kommer imorgon!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0