elielilemasabachtani

Det slog mig nu att jag faktiskt inte alls har skrivit någonting om påsken detta år. Va? Hur kan jag ha missat? Först vill jag börja med att säga att jag verkligen inte orkar träna idag, tänkte först, men mina ben vill liksom inte alls för fem öre. Jag orkar knappt stå. All den dåliga sömn jag fått nu har verkligent tagit ut sin rätt kan jag lova.. Ska nog sova några minuter snart.. sedan kommer min faster hem och lagar korvstroganoff med ris. MUMS! Jag älskar Korv, korv är bäst i hela världen. Falukorv, åh min favorit. kom till mama..
I alla fall påsken. Alla älskar påsken för att den har så många dagar och man får gratis ledighet right? Varför inte tänka ett steg längre och inse att Jesus dog för oss precis under påsken. Skulle han inte gjort det, skulle vi inte fått all ledighet.. hänger ni med? En snabb resumé. Under skärtorsdagen var det dags för den sista måltiden och där och då bröt Jesus brödet tackade Gud och sade "Ta detta och ät, för det är min kropp" på samma sätt tog han upp bägaren och sa att det var hans blod, drick!  Tänk er själva att sitta där och ta del av Jesu blod och kropp. Vilken härlig känsla. Efter detta ber Jesus i Getsemane.. Han blir där förråd och arresterad.. och sedan förhörs han av det judiska folket. Petrus förnekar därefter att han känner Jesus, tre gånger till och med. Det judiska folket vill se Jesus dömas till döden och gör vadsomhelst för det. Judas, som förrått Jesus, ångrade sig och gick tillbaka till översteprästerna och sa att han syndat med tanke på att han har förrått en oskyldig människa. Som om de skulle bry sig? Svar Nej! Jesus förhörs här av Pilatus, som därefter dömer honom till döden. De romerska soldaterna hånar Jesus och han förs bort till avrättningsplatsen, spikas fast på ett kors och sedan... dör.
image32
Tänk vilken plåga, tänk allt detta för dina och mina synder? Att dö på ett kors. Guds nåd fyller honom såå skarpt. När klockan var 12 blev det mörkt i hela landet och när den slog 15 ropade Gud "Eli Eli lema sabachtani" (Min Gud min Gud varför har du övergett mig?"
Sedan begravs Jesus och vakter placeras vid graven. Det går en heldag efter detta och på tredje dagen, det vill säga tidigt på söndagsmorgonen uppstår Jesus.

Men det bästa kommer verkligen nu. När Jesus är uppstånden. Detta står i Matt 28:18 LÄS!
"Då gick Jesus fram till dem och sa: Jag har fått all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut till alla folk och gör dem till mina efterföljare. Döp dem in i gemenskapen med Fadern och Sonen och Guds heliga Ande, och lär dem att leva på det sätt som jag har undervisat er om. Och kom ihåg att jag alltid är med er, ända till tidens slut"

Jag ska verkligen ta vara på detta budskap. Vad har jag att förlora? Ingenting faktiskt.. Jag har själv tagit emot Jesus av hela mitt hjärta och jag vill verkligen att ni läsare ska få känna denna barmhärtighet som finns i mitt hjärta dagligen. Denna glädje, större än allting annat. Det finns ingenting som är omöjligt i Guds namn och rike. Det man ska komma ihåg, som Jocke sa så vackert igår, är att det är lätt att bara be om saker man vill ha. Bara en massa böneämnen hela tiden. Visst VI FÅR BE om saker vi vill ha åtgärdat men varför inte då komma ihåg att TACKA honom för allt gott han har gjort för oss också? Börja ALLTID era böner med ett TACK, sedan kan ni fortsätta.. och tro på under. TRO på det ni ber om.. För Han ordnar det.. Jag lovar!
Idag tackar jag Jesus för:
- Mitt jobb (som jag bett om i hela mitt liv, mina nära och andra människor sa alltid "Malin du kommer aldrig få jobb på h&m, förstår du möjligtvis hur många som söker där dagligen? istället bad jag, och jag fick ett! Thanks)
- Min familj, som är den bästa i hela världen och min släkt som är otroligt bra likaså. Jag är uppvuxen på det bästa sättet man kan tänka sig och jag tackar verkligen Gud för att jag har föräldrar som har uppfostrat oss barn på ett sådant otroligt bra sätt..
- Lägenheten, ännu större tack.. Såhär sa dem på jobbet: "Malin, det här är Uppsala, här FÅR MAN INTE lägenhet på det där sättet. Du hittar inte en lägenhet, en etta på 45kvm bara sådär. Vad har du gjort för att få den?" haha, det är bara Gud som har lyssnat på mina böner.. och jag har möjligtvis offrat en del saker för detta, men se bara hur god han är!
- Min glädje, kraft och styrka.. Jag är så lycklig
- En alldeles speciell person (han får heta person så länge, haha, så småningom kanske han får ett namn;P) som verkligen har vunnit mitt hjärta, som verkligen har visat sig vara den bäste av de bästa. Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är och det är Gud som är med här också. Hans styrka. Jag älskar att både han och jag har en tro som inga andra. Det kommer verkligen bli kalas :)
Och som tack till Jesus ska jag Malin, vinna människor här på jorden och vi ska tillsammans- lovprisa och sjunga hans namn, ty hans nåd varar i evighet - följas hem till Herren. Amen till detta.

Kommentarer
Postat av: Clara Norstrom

Jag gillar din blogg Malin. Jag blir sa glad nar jag laser den. Du har san sjukt harlig attityd till livet. Keep up :)

2008-03-24 @ 18:51:14
URL: http://clarasegna.blogg.se
Postat av: MALIN

Clara Norström: Åh är det sant!? Men du vad glad jag blir ;) Älskar när du säger så! SKYNDA DIG HIT så vi får träffas :D ta en fika och allt! haha,. såklart! God bless!

2008-03-24 @ 19:33:51
URL: http://maaaliiin.blogg.se
Postat av: Lovisa

Otroligt bra skrivet Malin! Jag blev så glad när jag läste att du hittat en lägenhet, underbart! Du är en härlig person, vad sägs om en fika snart? Kram från Lovisa

2008-03-24 @ 21:01:30
Postat av: MALIN

Lovisa: ÅÅÅh jag är verkligen taggad till en fika.. Vad sägs om en dag? SÄG NÅGON! Det vore så kul! DU är underbar också ska du veta! Tell me! Vi styr upp något :D kraaam!

2008-03-24 @ 21:12:28
URL: http://maaaliiin.blogg.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0