Män ska vara män

TECKEN PÅ MANLIGHET
1. Färgen lila. Jag och S sa det på jobbet idag, "det är så fruktansvärt manligt" "jag håller med (säger s)". Och ja, jag håller också med. Lila, speciellt på mörkhåriga.. passar som bara den. Kanske för att jag är uppvuxen så. Pappa älskar den färgen och jag gör det också (eller så gör han det för att mor och jag tvingar på honom den, å andra sidan har karln aldrig packat en väska i hela sitt liv så ja. Det är vi kvinnor som avgör.
2. Ha lagat mat när kvinnan kommer hem från jobbet. Denna incident fick jag från J idag när vi snackade. Hur fint är det inte att komma hem och maten bara står där. Hon kan skatta sig lycklig. Fab! Det finns inget bättre än en man som kan laga mat (särskilt när man är kass själv, m anmärkn.)
3. Sporta. Säga vad man vill, men till er (okej oss) alla kvinnor som skäller o gnäller på att männen tittar på alldeles för mycket sport eller sportar alldeles för mycket själva är denna rubrik viktig. Saken är den att vi faktiskt innerst inne älskar det. För hörrni, vi alla måste väl få ha några intressen? Jag älskar mode, det är det bästa jag vet. Kan ibland vara helt överseriös i det hela och showa för kung o fosterland och, jag fortsätter till alla kvinnor, jag vet att ni alla därute är likadana. Visst vill vi ha med männen på tjejaffärer? Vi rent ut sagt tvingar de med för shoppingturer på stan. De flesta (nästintill alla) ställer såklart upp. SÅ ja, vi ska inte säga ett skit när de zappar över till sporten.. istället har vi all anledning att dra fram cosmopolitans senaste nr..
4. När en glödlampa går sönder, när ett hål ska spacklas, när bensinen ska tankas, när hyllor ska sättas upp (you name it) vill vi egentligen, fast vi förstås kan fixa detta själva, ha hjälp. Vi vill vara de som skriker.. "neej, den gick sönder.. buhu" och sedan ska de bara komma där som räddande hjältar och fixa allt... Det är klart att vi kan tanka, spackla, borra etc.. men vi gör det för er skull, för att NI ska visa upp er manliga sida. Och det bästa av allt, när ni tankar gör vi andra saker, jag går till mina föräldrar igen. När pappa tankar, skriver mamma upp allt. Hur bra?
5. Bjuda upp till dans.. Behöver jag ens skriva varför här? Alla som är över 3 år vet gott och väl varför..
6. Det må vara så att kjolar är okej, strumpbyxor likaså.. men kvinnor, är det verkligen så vi vill se männen framöver? nejtack.
7. Köra bil med en hand. Den här toppar nästan hela listan. Jag tror inte jag sett en endaste karl sitta och hålla "tioitvå" på ratten? Har ni?
8. Fixa överraskningar.. den är också en självklarhet
9. Sova närmast fönstret eller närmast dörren. Det här är faktiskt den mest trygga sidan. Pappa sover närmast dörren, han skyddar ju mamma för alla hemska saker som kan hända. Det är kärlek det.
10. BARA VARA. Jag kanske kommer ångra att jag skriver detta men jag tror faktiskt att det är sant. För det finns inget bättre för oss kvinnor än att bara pyssla om er män också. Vi älskar att laga mat, att tvätta era gamla strumpor, att packa er matlåda, att dammsuga hemmet, att köpa nya kläder till er och att bara ta hand om er. Det är väl det vi är till för? Ja just det, nu får ni radera den sista punkten, den kommer nog aldrig komma ur min mun igen. Men söta är ni...
... och nej, vi kvinnor har aldrig krav. Nästan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vissa män sportar inte utan sysslar med uppfinningar, det är något kvinnor uppenbarligen oftast inte gör, är det ett komplement till sporten eller är man omanlig då?

2008-11-05 @ 21:52:00
Postat av: MALIN

Nej. Man är manlig. Det är manligt Absolut! :)

2008-11-05 @ 21:58:55
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack och lov för det, hehe :D

2008-11-05 @ 22:53:03
Postat av: leia

hehe....ja A står för maten nästan alltid....han tittar myyyycket sällan på sport....jag rensar avlopp och byter glödlampor. Han sover INTE närmast dörren...det gör minsann jag:) Däremot så är han finfin i lila och gillar färgen....han fixar överraskningar är duktig på att bara vara...bär inte kjol eller strumpbyxor och är en jäkel på å köra bil:)



Men bäst av allt är att hela han är FANTASTISK på alla sätt å vis (nästan;)



Gumman jag har inte fått ett ända meddelande från dig...eller jo det sista såklart annars hade jag ju inte svarat:) men min blogg har inte funkat idag....



kramar

Postat av: Anonym

oj. lever du på 50-talet?

2008-11-05 @ 23:38:37
Postat av: Marina

Det vi är till för? Malin, det låter som om du hyllar patriarkatet? Med all min kraft kämpar jag emot, vi kvinnor förtjänar också att ta männen för givet, så som de många gånger tar oss för givet. Jag hyllar min och Alex relation därför att jag vägrar låta mig tas för given och därför tar han mig inte för given! have a nice day!

2008-11-09 @ 00:09:16
URL: http://annalovisamarina.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0