Det var min start på dagen

Istället för att deppa ihop helt tog jag mod till mig att kliva upp ur sängen och märkte till min största förvåning att det faktiskt är strålande sol ute och inte ett endaste moln på himmelen. Högtryck. Högtryck på vintern betyder kallhet.. är det något jag lärt mig är det att det är kallt ute när solen skiner.. Well, det låter ologiskt men så sant så.
Så jag tog fram min bibel istället och bara öppnade den, bläddrade av mig själv och där bara mitt framför mig hamnade jag på joh 14:1:
Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.
Så enkelt var det. Svårare blir det inte. 12 ord som gav mig så mycket denna morgon. Jag bara älskar det. Varför ska det vara så fruktansvärt långa predikningar ibland när man egentligen bara behöver ett visdomsord?!

Som jag fick höra igår.. "Malin, så mycket som du skrattar kommer du få leva i tusentals år.."
Och jag sa tillbaka: "hallå, nu är jag ju ledsen, jag skrattar när jag är mig själv"

Glöm inte att tro. Kom ihåg det!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0