Storstädning pågår för fullt



Efter att ha sett Sexandthecity filmen om och om igen och verkligen gått igenom "carries" walkin så vill jag också ha en sådan. Men hur i hela fridens dagar ska detta gå till på 45kvm? Ja, det är frågan. Jag har börjat nu med att vika lite jeans, någon gång måste man ta tag i det i alla fall! Snyggt blir det!

Så till er alla som vill ha lite tips kommer följande:
Jag har en liten miniklädkammare där det är två stänger gånger 1m vardera (tror jag, med mina ögon sett?) och där har jag nu hängt upp lite jackor, klänningar, längre koftor och cardigans, några huvtröjor.
Ovanför har jag två st hyllplan på ena sidan och ett hyllplan på den andra. Här samlas lite smått och gott, men några väskor på ena sidan och lite lakan + annat på den andra. Detta måste också få plats någonstans.
Under har jag en skolåda, ja, alla skor är i högar, jag måste fixa detta och på den andra sidan har jag sportbag PLUS tvättsäck på hjul.
Utanför denna kära söta sak har jag satt upp paxgarderober. De är två stycken men långa o höga så det ryms väldigt mycket. Överst har jag satt fyra skokartonger med tittutfönster plus lite kläder som ska sys om på den andra sidan.
Plan två finns numera 15 par jeans och 5 chinos i fina högar :)
Sedan kommer man till kjolhyllan där hundratusentals kjolar ligger bredvid tights/leggings och det finns även shorts där också. PLUS en låda med strumpbyxor/tights.
Parallellt med denna plan hänger saker på andra sidan och där hänger massa kjolar, klänningar och kavajer, även koftor som jag själv anser är snyggast.
Nästa plan är bara svarta ting. Svarta toppar, långärmade saker och även mönstrade tröjor med svart bakgrund. Dessa plagg ligger i fyra stora högar.
Sedan kommer vi till vita och grå saker, lite inslag av andra färger. Dessa plagg ligger också i fyra stora högar.
Parallellt med denna hänger byxor och jeans på en s.k. byxhängare man kan skjuta ut.
Under har jag en låda med fack/hål där en hel del smycken, örhängen, armband, hårsaker etc. ligger.
Sedan kommer en låda med strumpor, overknees, strumpbyxor och även halsdukar (ja, de får inte plats någon annanstans.
Under den lådan ligger alla mina sportkläder i en utdragbar låda.
På andra sidan kommer här en stor väsklåda.
Och under den "sportiga" lådan finns skohängare, ni vet en sådan man skjuter ut. Full med skor.
I andra garderoben har jag bakom min spegel underkläder längst ner och sedan ovanför tjugofemtusen olika lådor med halsdukar, mössor, baskrar, vantar, handskar, hårgrejer, smink o allt man kan tänka sig.
I hallen hänger 12 st jackor, dvs. om jag får gäster har de ingenstans att hänga och nedanför plus ovanför står 13 par skor.. Jag har även skor i en bokhylla.. Hmm, det räckor nog med skor nu..
Bakom min tv hänger klänningen med stort K. Jag har sparat den för att någon gång få använda den, typ till en opera. Så fin så fin så fin.

Som ni ser är min lägenhet fylld med kläder och liknande ting. Men jag har även en hel drös med flyttkartonger i mitt förråd där det ligger sommargrejer, sommaskor, sommarklänningar, sommarjackor etc.
Jag återkommer med mer info, ifall jag kommer på någonting :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

en riktigt stor walk-in-closet är ju drömmen, och någon gång ska den fan slå in! :)

2008-10-31 @ 09:41:02
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Johanna

tack så mycket! :) Önskar att min dröm snart kunde bli sann, men jag får vänta ett tag till. buhu. :)

2008-10-31 @ 09:56:04
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: MALIN

haha. ja precis, hur mycket önskar man det inte?

2008-10-31 @ 11:30:47
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0