21:46 THE BIBLESCHOOL THAT BRINGS ME HOME


Jag antar att det finns många därute
som inte vet vad det innebär att gå en bibelskola, hur man ska gå den, vart den finns, varför man ens gör det osv. Från min sida sett kan jag inte besvara allting, för jag har inte gått den - ännu. MEN jag lovar att föra anteckningar, uppdatera er, lika mycket som jag ska uppdatera mig själv och Verkligen ta vara på alla dagar. Bibelskolan innebär självklart SKOLA. Man ska lära. Ämnen, seminarier, prov, temadagar - en massa roligt! Jag känner mig laddad! Vill du veta mer? Se en trailer? Klicka här!

De ämnen jag som mest ser fram emot är dessa två:
Förberedelse för tjänst
Vad Guds kallelse på ditt liv innebär och hur han vill förbereda dig för tjänst. Hur du upptäcker vad Gud vill göra i och genom dig, hur du kan utveckla din kallelse och undvika fallgropar.
Kristen Familjesyn
Vad säger Gud om familjen? Hur man kan leva ett tillfredsställt och spännande liv både som singel, i en relation och i ett äktenskap.

Kom ihåg: Kan Gud göra under i mig, kan han göra det i dig!
Jag har alltid känt att jag inte ska gå bibelskolan. Det har mestadels varit för att jag inte kommer ha en stor inkomst. Hur ska man överleva? Och varför ska man sätta sig ner vid bänken och "plugga" frivilligt? Det är inte direkt en utbildning? MEN tydligen har Gud en annan vilja, och han har visat den för mig. Jag kan bara säga en sak: Jag är överlycklig! ÖVERLYCKLIG över att ha insett det i tid och ÖVERLYCKLIG över att få dela detta år med så många andra goa och glada elever. Till er - Det kommer bli det bästa året någonsin!


Kommentarer
Postat av: Emelie

KUL! det kommer blir kanon :)

2009-08-13 @ 11:47:08
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0