Fredagen den trettonde

Yeah right. Dagen började ju toppen! Jag sov ut längre än väntat och sedan gick jag ner på stan, köpte en kakeldekor (49:-) det kommer bli jättefint och sedan ett fint underklädesset. Hur fint som helst. Mötte upp victoria och johanna och vi lunchade och fikade! MYS! (stötte även på en nyfärgathår jenny och en sötnöt till jeanette SÅ GLAD) Jahaja, sedan kommer jag på att jag behöver linser.. med tanke på att jag använt mina sista i två månader.. alltså en månadslinser.. Kliver in och går fram till disken...
"Det står här att du inte har blivit undersökt sedan 2007 så jag kan tyvärr inte sälja några linser förrän du gjort en undersökning.."
"Men åh, går det inte bara att köpa ett par, jag behöver verkligen bara ETT par"
"Tyvärr.."
"Okej, men har ni någon tid idag?"
"Ja, vi har klockan 15"
"Då tar jag den tack, eh, hur mycket kostar det?"
"450:-"
"Åh vad trevligt, 450 kr för en kvart. YIPPIE!"
"Det kan ta en halvtimme också.."
Går iväg och är surare än alla människor i denna värld tillsammans. FYRAHUNDRAFEMTIO kr och jag ser hur bra som helst, det enda de kommer göra är att säga "ja, malin, allt ser bra ut.." För femhundra spänn. Kul liv. Nästa stopp - lämna tillbaka bhn. Yes. Så fick det bli. Jag behöver ju inga underkläder.. jag kan lika gärna gå naken.. jag ska för all del lämna tillbaka hela min garderob.. eller tja, vad vill ni ha därute!? Säg till och köp av mig tack!
Kommer tillbaka klockan 15
"Malin..?"
"HÄÄÄR?!" haha, så flyger jag fram i mina platådojer, vilken entré alltså..
"Hej hej!"
Så går vi in och jag sätter mig... hon med.. och vi pratar och pratar och pratar.. jag tror jag hann berätta hela mitt liv på två minuter.. vilket hon SÄKERT var intresserad av. Det kändes som en psykolog, hon bara nickade och förstod. Behändligt gånger tusen tänkte jag, man ska minsann ha valuta för pengarna.. I alla fall..
"Får jag låna dina glasögon så ska jag titta styrkan.."
"Ehh, alltså, jag tror inte att de är så fruktansvärt rena, jag menar, du har TUR om du ser genom två mm."
Hon bara skrattade och sa att hon kunde rengöra dem. ÄNNU bättre.. Psykolog, städerska och optiker. Det kunde inte bli bättre.. JO, hon kom tillbaka med dem. GLASKLARA.
"Alltså, jag ser! En helt ny värld har öppnat sig"
Hon skrattade som aldrig förr..
Sedan satte undersökningen igång och ni vet man kollar dit - dit - dit - dit och sedan är det i princip klart.
"Ja du Malin, jag måste säga att det ser riktigt bra ut! (told you so). TROTS att du inte bytt linser på länge."
"JA precis, jag borde bli optiker.."
"Ehh.."
"Jag skämtar!" haha.
"SÅ hur vill du börja, ett halvår? Det går på ca 1300:-?"
Här ser jag hur jordens snyggaste ACNEJEANS passerar förbi
"HAHA, vilket skämt, jag tar hemskt gärna bara ett par om jag får"
"Jaha, jo det är klart du får.. då blir det 200:-"

Jahaja. Underbart. 650:- och klockan var här nu 15:14. Jag säger då det.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0