För att det är föräldrarnas uppgift!

TVÄTTNING SEDAN KLOCKAN SJU
Jag är inne på min sista torktumling och det har gått riktigt bra. Stolt. Sjukt stolt. Har hunnit med att titta alla bloggar samtidigt, se på nyheterna och vädret PLUS mtv. Vilken underbar morgon, har till och med ätit frukost. Bra där. Drar ner på stan om någon timme eller sådant så får jag ta strykningen när jag kommer hem! (: Måste även dra iväg och handla mat, förtillfället är det tomt överallt.

DET FINNS VISSA SAKER FÖRÄLDRAR ÄR SKYLDIGA ATT BETALA (för att de kläckt ur en)
1. Bh:ar. Ja faktiskt, jag kan inte rå för att jag är kvinna? Var det mitt fel? Jag kunde lika gärna blivit man? Eller så kör jag en sofia och hoppar bhn, dock förstår jag inte hur den kvinnan bär sig åt...
2. Linser. Är det mitt fel att jag har synfel? Svar nej, iofs kanske det inte är mammas och pappas heller men vadå, det är VERKLIGEN INTE mitt i alla fall. Och dyrt är det också. Illa.
3. Alla försäkringar som finns på denna jord. Se nummer 1. Är det mitt fel?
4. Mat. Jag måste klara mig?
5. ... och allt annat man behöver?

VARFÖR ÄR JAG VUXEN?
Sedan kommer den där frasen "Men gumman, du är vuxen nu, välkommen till vuxenlivet, det är bara att betala.." Kul liv.

Vem drömmer inte om ett par glasses? När jag var liten ville jag ha glasögon, finnar och tandställning. Det var mina högsta önskningar. Jag tror jag skippar de nu.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0