08:07 HÄR KOMMER SVAREN

Hej, vad är det bästa med att blogga? Vad hände med Stockholmsjobbet? Och vad är din favroritmat? :D Ha en trevlig dag! :)
Hej! Det bästa med att blogga är såklart all respons man kan få en tråkig dag med regn och rusk. Det är roligt att skriva ner allt, man kan klicka och läsa senare och på så vis komma ihåg det man gör. Det är också roligt att man kan dela med sig av stil och inspiration till andra! Stockholmsjobbet tackade jag nej till, därför att jag nu jobbar i Uppsala igen. Ibland kommer val i livet när man måste välja TROTS att det tar emot. Det gjorde detta. Men mitt val har gjort att jag hinner med annat om dagarna också. En stor skillnad att bara ha 5 min gångväg :P. Min favoritmat är helt klart Kyckling. Jag kan äta ihjäl mig. DETSAMMA! (:

hur många besökare har du, och tjänar du pengar på din blogg? :)
Antalet besökare varierar verkligen dag för dag - men några hundra/dag. Nej, inte ännu! ;P

hej söta malin, vad kul med alla besökare, kan du skicka några till mig hehe? ;) nej men här kommer min fråga: berätta vad du gör på fritiden. festar du? är du med vänner? har du något speciellt intresse? KRAAAAM
Haha, HEJ söta Tess. Jag kanske kan dela med mig va? ;P Det som jag gör är mestadels tränar. Det gör jag i stort sett dagligen. Mina bästa vänner jobbar jag med så vi träffas varje dag. När man slutar halv åtta kan det ibland bli tajt att träffas på kvällar MEN såklart, det händer. Att festa är inte riktigt min grej MEN visst kan även jag gå ut med nära vänner :) Annars tar bloggen väldigt mycket tid och det gäller att prioritera rätt. :P du veeet. KRAAM!

Vet du om de skorna du köpt på Din Sko finns kvar? Så fina :)
Jag tror faktiskt att skorna finns kvar, dock kanske i lite mindre butiker. Jag köpte mina när jag var hemma i Övik och där fanns en hel sortering i alla fall (5st). MINST! Hoppas du hittar ett par!

Hej! Hur fick du ditt jobb på H&M? :)
Hej!! Jag började i Övik och nu är jag här. Jag rekommenderar verkligen att börja i en mindre butik, det kan (många gånger) vara lättare.

Vad får du din inspiration ifrån då det gäller kläder?
Den kommer mycket ifrån bloggar MEN mitt jobb gör även att inspirationen flödar över. Vi får se en del saker innan de anländer OCH vi är först på plaggen när de har anlänt :P

hej malin!
har du pojkvän? tyckte det stod nå om nån kille förr... men kan inte uppfatta om du har nån kille.
har du varit kristen hela ditt liv?
HEJ! Nej jag har inte pojkvän. Jag HADE. Däremot valde jag att inte skriva om breakupen. Kristen har jag varit i hela mitt liv, uppvuxen i en kristen familj. Att vara kristen trivs jag med.

Hej!
Undrar om du har några tips för dem som vill jobba i butik som du? Måste man ha erfarenhet eller räcker det med att visa framåtanda och ha lite tur?
HEJHEJ! Tips, hrrm, att vara dig själv. En del kan hitta på (ljuga ihop) delar av sitt gamla liv men jag föreslår att man alltid ska vara ärlig. Det är bättre i längden. Var glad. JÄMT. Vet ni, jag tror inte alls att man måste ha erfarenhet, ibland räcker det bara att komma i rätt tid på rätt plats. Kontakter är väl grejen nu för tiden (har jag hört!)

Hej Malin. Jag är en riktig stalker på din blogg ;) jag tänkte fråga dig varför du har valt att visa så tydligt att du är kristen´. Jag vet själv att det sticker i människors ögon då jag själv är uppväxt i en kristen familj och har varit med på LO:s olika läger. Men va får dig att i vått o torrt stå för de du tror på? Sen en fråga till, Vilket plagg från Jimmy Choo tycker du är To-die-for?
KRAM
Åh så trevligt att höra (jag tog bort din andra kommentar då den var likadan :P). Att jag är kristen är en del av mig, såsom att jag gillar mode/stil. Det känns som om man inte kan undgå att INTE nämna det. Sedan känner jag såklart att ibland får man oroväckande ögon efter sig MEN VAD GÖR DET? Jag lever precis på det sätt jag vill och det ska egentligen inte någon annan diskutera. Däremot vet jag också att det finns många därute (kanske som du?) som är kristna innerst inne och det kan bli lättare och roligare om man läser en blogg med sådana influenser. KRAAM på dig!

hej, undrar bara , vad "kretsar" ditt liv kring? Omgås du till mesta dels med dina vänner? i typ somras verkade du umgås mkt med vissa personer, vad har hänt med dom? konstigt formulerat. älskar din blogg!
Haha, jag har klurat på denna fråga men jag hoppas jag förstått rätt. Mitt liv kretsar verkligen nästintill helt och hållt till mitt jobb. Det är mitt liv. Vissa lever för privatlivet MEN jag jobbar med det bästa jag vet - såklart att det kretsar kring det. När man även jobbar heltid går många timmar åt till jobbet. Sedan har vi bloggen, jag träffar vänner de dagar jag kan i veckan, älskar att äta - det brukar göras :P GYMMET går väl nästförst efter jobbet. I somras, jag antar att du menar min bästa vän johanna?, hon har flyttat och bor i gbg. Vi hälsar på varandra så ofta vi bara kan. Att jag saknar henne går inte att beskriva med ord. Hon är en del av mig. FORTFARANDE! Däremot ringer vi varje sekund vi får över, kvällar eller raster :) TACK (:

Har du aldrig drukit alkohol? inte en enda drink?
Det har jag faktiskt. Men ingenting jag kan rekommendera här. Aldrig känt av det däremot.

hur mycket pengar lägger du ut på kläder varje månad? ljug inte, vi ser ju att det blir en hel del ;)
Haha, jag vet att denna fråga alltid kommer upp och jag vet också att ni blir missnöjda och tror att jag ljuger MEN ungefär runt 1500:- kanske? Det blir inte mer. Inte när man har en massa andra räkningar och äger en lägenhet. ALLT måste gå runt. Så är det bara. Sedan måste jag visa att jag klarar av min ekonomi :P

Hej, jag är en av de som fick reda på din blogg genom den lilla reklamen på blogg.se. Jag måste erkänna att jag fastnade direkt och vet att du kommer definitivt ingå i den dagliga rutinen :) jag satt i 1½ timme igår och kollade igenom så många inlägg jag kunde, din blogg är otroligt inspirerande. Till min fråga, hur charmar jag lättast personalen på hm? jag har sökt flera gånger men aldrig fått något svar, vad gör jag för fel, vad kan jag göra för att få in en fot så långt att man kan få en intervju? Måste avsluta med att säga att din blogg är bäst!
Åh så trevlig kommentar. Jag tackar verkligen av hela mitt hjärta :) Vad roligt!! Den här H&Mfrågan återkommer verkligen och det är svårt bara att försöka svara känner jag. MEN var dig själv. Var tydlig med vad du vill. GE ALDRIG UPP! Fortsätt, säg inte "okej, tack ändå". Säg "Okej, men det här är vad jag ska göra i mitt liv och jag behöver det NU!" Det gjorde jag. Att jag började jobba en heltid med 12kr/h kanske inte är så glamouröst MEN det tog mig till det jag har idag. Charma? jag är svag för härliga människor, glada sådana, blinkande ögon, snygga klädstilar, vårdat hår (tjaa, utseendet är faktiskt VÄLDIGT viktigt!!!) men dock inte Fööör ansträngt. Jordnära och sådana som tar egna initiativ. Det värdesätter jag högt! Lycka till!

Hur var det att flytta från Örnsköldsvik till Uppsala? Vad hade du för planer när du flyttade? :)
Att flytta har verkligen förändrat mitt liv. Det bästa jag någonsin gjort (kanske?). Jag flyttade utan någonting, det vara bara att jag behövde komma iväg. Sedan löste sig allt annat. Inga planer faktiskt, bara att träffa mina vänner här nere, min familj, mina kusiner, min faster, gå i kyrkan.. tjaa.. ni förstår.

Hur fick du ditt jobb på H&M? Jag praktiserade där i 6 veckor, genom mitt gymnasie och jag önskar att jag hade fått vara kvar ^^ Jag sökte till fastpoolen men kom tyvärr inte med :/ Så sökte du som jag "deltid" eller fast direkt? :) Förresten, trivs du bra?
Jag "sökte" i övik. Där fick jag en praktikantplats och på den vägen är det. Sedan behövde de personal så jag fick vara kvar lite extra. Efter det ville jag helt enkelt flytta och då tog jag kontakt med h&m i uppsala.. På den vägen är det. Njaa, man söker inte "deltid" utan man söker det man får :) Fast jobb har verkligen inte alla. OCH jag trivs helt utomordentligt bra. Det bästa! Fantastiskt bra!

Brukar du aldrig titta på någon sport i Uppsala? typ innebandy eller hockey?
Nej egentligen inte MEN jag skulle verkligen vilja göra det. Måste bara hitta rätt människor att gå med :P Innebandy har det hänt att jag besökt. Däremot var jag alltid på plats i swedbanksarena i övik för att titta på modohockey. Jag tycker om sport. Kanske därför jag tränar på gym... :P

fråga bland alla hm frågor ;) , när förlorade du din oskuld? och vem var den lycklige mannen? (du behöver givetvis inte svara:P
Haha, med tanke på att jag givetvis inte behöver svara väljer jag inga kommentarer. Min blogg vill jag ska handla om andra saker.

hur fick du jobb på hm? :) kan du ge lite tips till oss som vill börja jobba i klädaffär, vad man ska tänka på osv? :) Jättebra blogg btw :)
Tack söta du! Läs lite ovan ;)

Hur mycket personalrabbat får man om man jobbar på HM?
Tillräckligt bra! (:

Hur mycket tid lägger du ner på din blogg? Hur mycket shoppar du för varje månad?
Det blir några timmar per dag OCH ungefär runt 1500:-, som jag svarade på ovan.

JAG hoppas att ni alla fått svar som ni vill ha :) Är det några lustigheter? Återkom! (:


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0