17:16 YESTERDAY I DID THE CITY


Vackra Uppsala stad, det ser ut som om det inte bor en kotte här.. men om ni tittar riktigt riktigt bra så finns det ändå.. tja, fem st som bosatt sig i östra sverige. Hurra.

Jag älskar att skyltfönstret var ca 20m långt och jag ställde mig PRECIS ovanför texten där det stod apoteket. Nåväl, vi alla kanske överlever denna tragedi? På mig har jag jeans från weekday, kängor dinsko (fått av pappa! ett fint köp till sin dotter!), tröja ginatricot, lång kofta från lindex (hittade i garderoben, den går faktiskt att använda..!) väska med fransar från h&m.. något år gammal. Det är kul att fynda hemma!

I BUTIKEN. Ringer mor.
- HEJ världens bästa mamma!
- HEJ älskade dotter (jao, det började inte riktigt sådär men man kan alltid krydda lite..!)
- Om man tänker en logisk tanke.. hur mycket skulle du vilja investera i ett par overknee stövlar till mig?
- Den logiska tanken går bort! haha
- Jahaja.. men tänk ändå.. de är JÄÄÄÄTTEEEFINAAA! (:
- Njaaa..
- Okej, gå in på.. så sa jag en blogg/hemsida bara för att visa.. tiden gick.. sedan kom det, det som jag inte var beredd på, det som gjorde så att jag måste besöka herr örondoktor på måndag klockan 07:00..
- AAAAALLLLDDDDRRRRRIIIIIIIGGGGGG! gapar hon ut så att hade jag haft högtalartelefon hade flygplanen vänt i luften. Dubbelt.
- MEN VAAA? De är ju snyygga!
- Gumman, det kommer verkligen inte på fråga..
- VARFÖR INTE?
- De ser ju ut som... sedan sänker hon rösten ännu mer.. som en... viskar - strippa!
- NEEJ! Du tänker bara på 90talets prettywoman.
blablabla..
- Så vad har vi kommit fram till morsan? Det blir inget köp va?
- Inte ett korvöre.
- NÄHÄ, men om jag säger att jag ska köpa en tröja då? (SMIIILLEEE hihi)
- .. och sedan läser jag i bloggen att du har nya vackra stövlar?
- Eeeh, nja.. kanske inte så smart. Nu struntar jag i stövlarna och köper tröjan ändå, på ginatricot.
- Det blir toppen gumsan, puss o kram.
- PUSS

Åh vad man älskar att man aldrig kan säga emot sin mamma. Här sitter jag och suktar efter de mest perfekta stövlarna och vad får man för det?

Kommentarer
Postat av: nadja

haha känner igen det där, såna samtal har jag med mamma ibland också ;)

2009-10-09 @ 18:53:18
URL: http://nadjadeluxe.blogg.se/
Postat av: mamma

haha...love you a lot!!!! :O)

2009-10-09 @ 21:30:18
Postat av: MALIN

nadja: haha. ja visst är det härligt?



mamsen: LOVE YOU TOO ! :D

2009-10-09 @ 22:25:34
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0