10:46 ITS SUNDAYMORNING

ATT SKAPA FUNDERINGAR:
Jag skriver väldigt mycket, en del människor tycker det är intressant - andra inte. SÅ är det med allting här i världen. Vissa saker är mer intressanta än andra. Jag tycker att Gud är intressant - och därför delar jag med mig av det jag tror på. Det jag vet. Sitter förtillfället och följer 10-mötet på hemsidan och det är fruktansvärt skönt. I mitt stressiga liv är det ibland såhär man måste göra - hoppa vissa saker (jag hade mer än gärna vart där men tanken på att få sova mer än fem timmar/natt slog mig och jag övervägde.. tyvärr) men samtidigt sätta ihop allt till en enda klump och medan jag gör mig ordning här hemma följer jag den vackra rösten från Robert Ekh.

Det är söndag idag. Söndagen som innebär "bakis"dagen för en hel massa människor. Jag har aldrig varit det så egentligen kan jag inte uttala mig om hur det ska kännas OCH det är jag fruktansvärt lycklig över. Varför skulle jag? Det står i bibeln klart och tydligt att...
1 JOH 4:4 "Ni, kära barn, är från Gud och har besegrat dem, ty han som är i er är större än den som är i världen."

Jag vill inte vara av världen. Jag vill inte tillhöra den kategorin. Jag vill tillhöra Guds barn. Hans verk. Han som har skapat allting - himmel och jord. Han som har försörjt mig genom livet. Han som sände sin son för att sedan låta honom dö på golgata för MINA synder. Han gjorde det. Han visste redan då att vi alla skulle komma till. Gud hade en plan - han fullbordade den. Gud älskar dig. Jesus älskar dig. Anden älskar dig. Fantastiskt hur fint det är.

Ett av mina favoritbibelställen ligger i...
HEBR 11:1 "Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om det man inte ser"

Han dog för dig. Han tog på sig dina synder. För att du skulle få ett evigt liv. Vilken människa. Vilken man.

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

AMEN! Såbra du skriver hjärtat:)! Jag håller md hundra procent!



Saknar dej med. Sitter i bilen hem till Uppsala nu iaf:)

2009-09-27 @ 11:24:15
URL: http://johannasten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jaaa! Var frimodig och stark!! :) Puss

2009-09-27 @ 18:08:48
Postat av: Therese Johansson

Fint att läsa Malin. Det gör mig glad en tung måndag som den här.

Keep it up=)

2009-09-28 @ 13:11:15
Postat av: Ligia

Hmmmm fint! Love you sis!

2010-12-20 @ 13:35:22
URL: http://ligia.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0